Companii

Henkel schimba strategia si se promoveaza in timpul meciurilor de fotbal

Henkel schimba strategia si se promoveaza in timpul meciurilor de fotbal

Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi din cadrul Henkel Romania

03.09.2008, 19:47 36

Divizia de adezivi a Henkel Romania si-a revizuit estimarile de crestere pentru acest an de la 40% initial la circa 30% in prezent, ca urmare a reducerii tranzactiilor de pe piata rezidentiala.
Henkel, care produce adezivii marca Ceresit, si-a majorat anul acesta cu 30% bugetul de marketing pentru a atinge un nivel al vanzarilor de circa 87 de milioane de euro, prin promovarea agresiva in timpul meciurilor de fotbal televizate, precum si prin oferirea de discounturi pentru clientii Business 2 Business (B2B). Vanzarile de adezivi au fost afectate de reducerea numarul de tranzactii cu locuinte vechi care asigurau o crestere a pietei de renovari si de stagnarea constructiilor de locuinte noi.
"Din cauza reducerii ritmului de crestere a pietei de adezivi am apelat la diferite parghii de marketing pentru a realiza o crestere de 30% a vanzarilor, prin oferirea de discounturi pentru clientii B2B si prin dezvoltarea platformei de produse in cadrul meciurilor de fotbal, revenind astfel la o strategie pe care am mai avut-o in urma cu cativa ani", a declarat Lavinia Ciurtin, directorul de marketing al diviziei de adezivi din cadrul Henkel Romania.
Vanzarile pe segmentul B2B detin in prezent 30% din cifra de afaceri, strategia companiei fiind de crestere pe acest segment care asigura majorarea volumului de vanzari si dezvoltarea imaginii brandurilor companiei.
"Anul trecut, datorita cererii mari de materiale de constructii, adezivii Ceresit se vindeau 'singuri', insa in 2008 a crescut competitia si s-a redus nivelul de crestere a pietei pana la 15-20%", explica Ciurtin. Reducerea ritmului de crestere de pe piata de adezivi va fi insa acoperita de cresterea vanzarilor de termoizolatii, care vor inregistra un avans de circa 40%. Divizia de adezivi a Henkel a inregistrat in primul semestru o crestere de 27%, insa partea a doua a anului este cea mai dinamica pentru acest segment de piata.
Compania a investit anul trecut intr-o retea de show-room-uri, decizie care nu a avut impactul dorit.
"Am decis sa inchidem show-room-ul de pe Stefan cel Mare pentru ca nu a avut impactul pe care il asteptam si sa-l deschidem in cadrul magazinului de prezentare al distribuitorului Delta Distribution din zona Razoare", afirma Ciurtin.
Henkel va incepe anul viitor constructia celei de-a treia fabrici de adezivi, care va fi amplasata in zona de nord-est a tarii, cel mai probabil langa Piatra-Neamt, si va avea o capacitate de 250.000 de tone anual.
"In prezent ne aflam in negocieri pentru achizitionarea terenului si pana anul viitor vom incepe constructia. Avem nevoie de o fabrica in acea zona pentru a acoperi cat mai eficient teritoriul tarii", spune reprezentantul Henkel. Compania are in prezent doua fabrici de adezivi la Bucuresti (cea mai mare din cadrul grupului) si la Campia-Turzii, care au o productie totala de peste 450.000 de tone.
Divizia de adezivi a Henkel a raportat anul trecut afaceri de 67,6 mil. euro, in crestere cu 48% fata de anul precedent. Afacerea cu adezivi este structurata in trei subdivizii, de adezivi pentru constructii, de izolanti si adezivi profesionali si de adezivi comerciali. Cele trei au inregistrat vanzari in crestere cu 48%, 55% si respectiv 100%, calculate in euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO