Companii
Horváth & Partners: Circa 97% dintre proiectele de infrastructură mare întârzie din cauza relaţiei deficitare cu autorităţile.”Capacitatea de absorbţie a fondurilor europene trebui să crească de 3-4 ori pentru ca România să folosească cele 80 mld.euro disponibile în 20210-2027”
Aproape toate proiectele de infrastructură mare (97%), atât la nivel global, cât şi în România, au avut întârzieri de implementare din cauza relaţiei deficitare cu organismele de reglementare şi a amenzilor rezultate din neînţelegerea regulamentelor, arată un studiu efectuat recent de Horváth & Partners.
În cazul României, fără o îmbunătăţire a implementării proiectelor de infrastructură, municipiile vor rămâne departe de a atinge statutul de oraşe inteligente.
Potrivit analizei, alte motive care stau la baza înaintării greoaie sunt organizarea ineficientă a proceselor şi competenţelor interne, precum şi viciile de colaborare cu contractorii.
În plus, dezvoltarea strategiilor locale în principalele centre urbane ale ţării trenează, iar acest fapt generează lipsa de coerenţă a proiectelor.
În prezent, aproximativ 20 de oraşe importante din România au demarat iniţiative de dezvoltare inteligentă, dintre care minimum 10 au fost începute în 2020.
Printre acestea, în 2020 s-au distins ca exemple de gândire strategică: Alba Iulia, cu 106 proiecte, Cluj-Napoca, cu 54, Timişoara cu 26 şi Oradea, care numără 17 proiecte. Oradea s-a remarcat prin rata mare de atragere a fondurilor europene, care s-a ridicat la 200%, în comparaţie cu media naţională care se situează la 38,9%. Astfel, în perioada 2014-202, Oradea va absorbi 255,5 milioane euro, alocate pentru mobilitate inteligentă, mod de viaţă inteligent, guvernanţă inteligentă, mediu înconjurător inteligent şi economie inteligentă.
-
Cea mai zbuciumată piaţă din economie Asigurările RCA, de 6 mld. lei, au trecut prin trei falimente, plecări de companii şi o reaşezare masivă a cotelor de piaţă
-
Gen Z, prima generaţie de chiriaşi într-o ţară de proprietari de case? „Sunt mult mai mobili, nu mai sunt atât de orientaţi spre a-şi cumpăra o locuinţă. Vor să testeze cât mai multe oraşe“
-
#AntreprenoriiRoMâine. MedLife Micromedica: Deschidem o clinică în Bacău, investiţie de 1,8 mil. euro, şi ne uităm la Roman pentru că vrem să facem pasul spre intervenţiile chirugicale
-
Cum schimbă turismul imaginea unei zone: Mercure, brand al Accor, merge la Porţile de Fier, în Mehedinţi, judeţ ocolit de investitori
-
ZF Investiţi în România! Bogdan Alexandrescu, CEC Bank: Vin investiţiile în agricultură, sunt mulţi producători agricoli care mai cumpără o fabrică sau se dezvoltă şi noi vrem să fim aproape de ei cu finanţarea
-
ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Liana Leriu, TonCorner: Cred că, pentru un antreprenor, necesitatea de a-şi creşte capacitatea de depozitare este un semn bun
-
Proiect ZF/OTP Bank. From Vis To Biz: Claudiu Bolonyi, proprietarul Bonaserv, care comercializează vehicule electrice de mici dimensiuni: „Vrem să ne extindem activitatea în Ungaria, Bulgaria şi Slovacia“
-
ZF Tech Day. Sorin Cosmescu, EXE Software: În ultimii 2 ani am crescut businessul cu 36%. Anul acesta mizăm pe o cifră de afaceri de peste 6 milioane euro
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sphera Franchise Group va deschide anul acesta 18 restaurante noi şi aşteaptă venituri cu 33% mai mari comparativ cu 2021
-
Guvernul Ciucă ar trebui să anunţe în această săptămână dacă va plafona sau nu preţul combustibililor
-
Afaceri de la Zero. Luca Ştefan şi prietena lui au investit 40.000 de euro în Glamount, un glamping din judeţul Neamţ, care a primit în mai puţin de un an circa 300 de turişti