Companii

Hotelierii din Cluj trag linie la finalul lunii în care oraşul a stat sub semnul filmului : "vânzările au crescut cu 20-30%"

Hotelierii din Cluj trag linie la finalul lunii în care oraşul a stat sub semnul filmului : "vânzările au crescut cu 20-30%"

Foto: Andreea Campeanu

Autor: Laurentiu Cotu

30.06.2011, 12:40 242

Proprietarii de hoteluri şi restaurante din Cluj-Napoca, oraşcare a fost în prima parte a acestei luni capitala filmului, faczilele acestea bilanţul unei luni în care încasările au crescut cucel puţin 20% faţă de perioada anterioară în condiţiile în careaproape jumătate din turiştii cazaţi au venit doar pentruFestivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF). "Minunea"încasărilor mari nu ţine însă prea mult, astfel că hotelierii începsă se confrunte din nou cu grade de ocupare mai mici.

"Gradul de ocupare în săptămâna în care a avut loc festivalul acrescut cu 30-40%. Gradul mediu de ocupare al hotelului într-operioadă obişnuită de vara este de 50%. Am avut atât clienţistrăini, cât şi români'', au spus reprezentanţii hoteluluiOnix.

Şi reprezentanţii hotelului de trei stele Melody, situat în zonacentrală a Clujului, spun că gradul de ocupare al unităţii acrescut cu 30-40%, iar jumătate dintre clienţi au fost străini.

Cea de-a zecea ediţie a TIFF, desfăşurată în perioada 3-12 iuniela Cluj-Napoca, a adunat aproape 70.000 de spectatori şi încasăride peste 300.000 lei (circa 72.000 de euro) din vânzările debilete. Cu un buget mai mare cu 800.000 de euro faţă de 2010, la1,8 mil. euro, ediţia TIFF din acest an a însemnat proiecţia apeste 220 de filme, care au rulat în opt săli de cinema, plus sceneamenajate în aer liber (Castelul Banffy din Bonţida, GaleriaMuzeului de Artă. Cartierul Mănăştur sau Piaţa Unirii).

''În perioada 3-12 iunie, aproximativ 40% din clienţii cazaţi auvenit pentru festivalul de film. Deobicei în această perioadă sedesfăşoară numeroase evenimente, atât local cât şi în cadrulhotelului, drept urmare gradul de ocupare este unul destul deridicat'', a spus Livitchi Daniela, director evenimente alhotelului de cinci stele City Plaza. Alături de hoteluri şiresturantele din Cluj au avut de câştigat pe perioadafestivalului.

''În ultimele 2 zile de TIFF vânzările noastre au crescut cu30%. În primele cinci zile de festival am avut vânzări mai mari cupână la 20%. Masa de închidere a festivalului a avut loc în incintarestaurantului nostru şi au participat aproximativ 120 de oameni.30% dintre clienţi, pe perioada festivalului, au fost străni, iarrestul români'', au spus reprezentanţii restaurantului Baraca,partener al TIFF 2011.

Trofeul ediţiei TIFF din acest an a fost câştigat de filmul "Sinretorno" de Miguel Cohan. Printre personalităţile internaţionaleprezente la TIFF 2011 se numără actorul şi regizorul italianMichele Placido, actriţa Jacqueline Bisset sau actorul britanicMichael York.

"În acest an am adunat aproximativ 70.000 de oameni, încasândpeste 300.000 de lei. În comparaţie, ediţia TIFF din anul trecut aavut 55.000 de spectatori, iar totalul de încasări din bilete aajuns la 251.440 lei. În acest an, politica de tarifare a rămasneschimbată faţă de 2010'', a declarat pentru ZF TransilvaniaRaluca Papanicoglu, coordonator presă&PR al FestivaluluiInternaţional de Film Transilvania (TIFF). Organizatorii auprecizat faptul că nu este încă disponibilă o sumă finală, obţinutădin vânzările de bilete, deoarece nu au fost incluse în calculbiletele vândute online, nici cele vândute direct, înainte deînceperea filmelor, în funcţie de locurile disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO