Companii

House of Art investeste 5 mil. euro pentru a-si dubla in doi ani reteaua de magazine

House of Art investeste 5 mil. euro pentru a-si dubla in doi ani reteaua de magazine

Olivera Mihet, directorul general al Staff Collection: Rezultatele obtinute ne-au confirmat intentiile de expansiune. Piata de imbracaminte este propice, va creste si in Romania, mai ales odata cu cresterea puterii de cumparare dupa integrarea in UE.

26.07.2006, 19:50 367

Compania Staff Collection, care opereaza lantul de magazine House of Art, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 61 de milioane de lei (17 mil. euro), in crestere cu 15% fata de rezultatul obtinut in 2005.
Compania, controlata de familia Mihet, a inregistrat o scadere de 4% in lei a afacerilor in 2005 fata de anul 2004. In euro, cifra de afaceri a crescut cu 8%.
Compania si-a propus o dublare a retelei de magazine in urmatorii doi ani, de la 50 la 100 de unitati, a declarat Olivera Mihet, directorul general al companiei Staff Collection.
"In 2007 si 2008 preconizam o extindere a spatiilor comerciale cu aproximativ 50 de magazine", spune reprezentanta companiei.
House of Art, un business privat inceput in 1994, este cea mai mare retea de magazine de imbracaminte din Romania, sustine reprezentanta Staff Collection.
"Rezultatele obtinute ne-au confirmat intentiile de expansiune. Piata de imbracaminte este propice, va creste si in Romania, mai ales odata cu cresterea puterii de cumparare dupa integrarea in UE", spune Olivera Mihet.
Potrivit acesteia, investitia in expansiune va fi de pana la cinci milioane de euro, in functie de suprafata si de locatia magazinelor. Totodata, compania urmareste oportunitatea de a se extinde si in strainatate.
Magazinele au o suprafata intre 250 si 500 de metri patrati pe locatie, valoarea unei investitii fluctuand intre 150 si 200 euro pe metru patrat.
"Avem niste contacte, dar inca nu s-au finalizat. In Franta avem o posibilitate, dar si mai aproape, in Bulgaria", explica reprezentanta Staff Collection. Compania va mai deschide trei magazine anul acesta, in Sibiu, Brasov si Constanta.
Firma detine trei fabrici, toate situate in judetul Alba, si intentioneaza achizitionarea unei a patra unitati de productie, in aceeasi zona. Reprezentanta companiei nu a precizat valoarea investitiei in aceasta locatie. Miscarea este contrara trendului pietei, o parte a jucatorilor de profil anuntand ca urmaresc sa isi vanda capacitatile de productie, pentru a micsora costurile.
Staff Collection achizitioneaza tesaturi din tari precum Franta, Spania sau Italia, care sunt apoi transformate in produse de imbracaminte in fabricile companiei. Compania are peste 2.500 de angajati, dintre care circa 1.000 sunt angajati in cele 50 de magazine.
"Nu apelam la piata asiatica pentru tesaturile noastre", spune Mihet.
Anul trecut, companiile locale din industria textila au fost puternic afectate de intrarea pe piata in cantitate foarte mare a produselor textile sau de imbracaminte de origine asiatica. Acestea, sosite la nivel local cu preturi foarte mici, au creat o concurenta neloiala firmelor care incercau sa mentina un standard calitativ, astfel ca multe au ajuns in pragul falimentului sau au incheiat anul cu pierderi semnificative.
"Produsele chinezesti se adreseaza unui alt tip de client. Ne ferim sa intram in competitie cu tesaturi sau modele din China", spune Olivera Mihet.
La nivel local, firmele s-au mai confruntat si cu alte probleme anul trecut.
Scumpirea utilitatilor si deprecierea euro cu aproximativ 10% i-au pus pe producatori in imposibilitatea de a mai negocia contracte pentru export.
Cei care lucrau in sistem lohn (haine produse si finisate intr-o anumita tara pentru o companie de renume mondial care isi pune apoi brandul pe ele) spun ca nu au mai putut sa negocieze contractele si ca pierdeau pana la 50% din business din aceste cauze. Iar cei care vindeau haine la export s-au indreptat spre piata interna, intrand cu magazine noi sau cu altele in plus.
In Romania produc in sistem lohn companii precum Zara, Christian Lacroix, Escada, Lacoste, Sonya Rykiel, Dolce& Gabbana.
Unul dintre competitorii Staff Collection, Joseph Seroussi, care detine magazinele "No. 36" la nivel local, a declarat chiar ca prefera sa lucreze in pierdere decat sa isi micsoreze portofoliul de clienti. Acesta exporta in proportie de 96% produsele sale, restul fiind distribuite in magazinele de la nivel local.
Olivera Mihet spune ca Staff Collection este avantajata de faptul ca lucreaza doar pentru piata interna, in acest fel firma nefiind afectata de fluctuatiile monedei euro, precum alte firme de profil.
Piata textilelor din Romania este estimata la circa noua miliarde de euro, previziunile indicand o scadere cu doua miliarde de euro pana in anul 2010, pe fondul problemelor create de piata asiatica, dar si de fluctuatia monedei euro si a pretului utilitatilor.
Alti competitori ai House of Art sunt Steilmann, Kenvelo, Secuiana sau Tina R.

House of Art
Cifra de afaceri de 17 milioane de euro bugetata pentru 2006
Afacere privata pornita in anul 1994 de familia Mihet
Retea de 50 magazine si trei fabrici de imbracaminte
2.500 de angajati, din care 1.000 in magazine
Plan de extindere a retelei cu 50 de locatii in perioada 2006 - 2008

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO