Companii

Hyundai Santa Fe: off-roader pentru sosea

Hyundai Santa Fe: off-roader pentru sosea
12.10.2008, 15:40 29

Santa Fe a fost special conceput de catre Hyundai pentru a se impune pe piata europeana a SUV-urilor unul dintre cele mai dinamice segmente, in conditiile in care in ultimii doi ani piata auto europeana a cunoscut o scadere a vanzarilor. Pe piata locala, Santa Fe a ocupat pe rand primele trei pozitii din punct de vedere al vanzarilor in segmentul sau.

Hyundai Santa Fe a fost unul dintre primele SUV-uri compacte care a "inaugurat" trendul cu sapte locuri, exemplul sau fiind ulterior urmat de Chevrolet Captiva si Mitsubishi Outlander.
Cu toate ca majoritatea SUV-urilor din segmentul sau dispun de o suspensie mai moale, pentru a nu afecta confortul pasagerilor in off-road in detrimentul stabilitatii la viteze mari, Santa Fe s-a dovedit a fi usor de pilotat chiar si la un drum de aproape 500 km, stabilitatea sa pe viraje precum si tinuta de drum fiind la nivelul unui model de clasa medie.
In habitaclu pot lua calatori cu usurinta cinci persoane, impreuna cu bagajele acestora, locurile din spate oferind un spatiu bun pentru a nu crea disconfort.
In conditiile in care se doreste transportul a sapte persoane, trebuie subliniat faptul ca locurile de pe randul al treilea sunt in principal destinate copiilor, in timp ce capacitatea portbagajului scade de la 774 de litri la aproximativ 200 de litri.
Printre putinele elemente care i se pot reprosa modelului se afla calitatea materialelor utilizate in habitaclu, in special in ceea ce priveste partea inferioara a plansei de bord. Modelul testat a fost echipat cu motorizarea diesel de 2,2 litri, care dezvolta 150 CP si un cuplu motor maxim de 335 Nm disponibil intre 1.800 si 2.500 rpm. De-a lungul testului realizat in proportie de 90% in mediu extraurban, autonomia masinii s-a dovedit de aproape 1.100 km, in conditiile in care s-a mers 1.000 km fara ca indicatorul nivelului de combustibil sa intre in zona rosie. Cu toate ca acceleratia de la 0 la 100 km este de 11,6 secunde, rezerva de putere a masinii disponibila inca de la turatii joase ofera impresia ca se conduce un automobil care are peste 150 CP.
La prima vedere, ideea unei cutii de viteze cu cinci trepte, cuplata la un motor diesel de 2,2 litri nu pare o solutie potrivita pentru un SUV, aceasta s-a dovedit a fi una bine etajata.
Cu toate acestea, atunci cand se rula cu viteze de peste 120 km/h o "a sasea treapta" era binevenita, atat din punct de vedere al consumului de combustibil, care cel mai probabil ar fi scazut cu peste 0,5 litri/100 km, dar si al confortului fonic, motorul mentinand un nivel mai scazut al turatiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO