Companii

Hyundai vinde de 190 de milioane de euro, impulsionat de SUV-uri

Hyundai vinde de 190 de milioane de euro, impulsionat de SUV-uri
12.11.2007, 23:21 45

Targetul Hyundai Auto Romania pentru anul in curs este de o crestere 60% in comparatie cu 2006, ceea ce ar determina atingerea unui nivel al vanzarilor de aproape 12.300 de unitati.
"Tintele de vanzari pentru 2008 va trebui sa sustina cresteri cuprinse intre 30 si 50 de procente, argumentele principale fiind evolutia pietei de import si lansarea a cel putin patru noi modele. Pretul mediu al autoturismelor Hyundai este de aproximativ 10-11 mii de euro, in timp ce pentru SUV-uri acesta este de 20-21 de mii de euro", a declarat Narcis Ghita, director general al Hyundai Auto Romania.
Potrivit estimarilor ZF, valoarea automobilelor Hyundai vandute in primele noua luni este de aproximativ 134,5 milioane de euro, valoare aferenta celor 8.815 unitati comercializate in intervalul ianuarie-septembrie. Astfel, in cazul unor vanzari totale de 12.300 de unitati, cifra de afaceri a importatorului Hyundai va ajunge in acest an la 190 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.
"Majoritatea modelelor comercializate beneficiaza de oferte speciale, ceea ce se reflecta in pozitia detinuta de Hyundai pe piata autoturismelor de import", a mai spus Narcis Ghita.
Potrivit reprezentantilor APIA, piata locala va atinge in acest an un nivel de 340.000 de autovehicule, in crestere cu 14,4% in comparatie cu anul trecut, in conditiile in care in primele noua luni vanzarile de autovehicule noi a crescut cu 23,9%. In acelasi interval importurile s-au majorat cu 52,4%.
"Pentru 2008 previziunile par a sustine ideea unei cresteri a pietei totale cu 10%- 20%. In ceea ce priveste orientarea pietei, consideram ca modelele de import vor fi in continuare cele mai cerute atat timp cat nu exista inca nu alt jucator auto cu productie locala, acordul dintre Automobile Craiova si Ford intampina o serie de greutati si politica guvernamentala privind importurile autoturismelor second-hand se mentine", a declarat Ghita.
Cel mai bine vandut model din gama este Hyundai Accent, cu 4.268 de unitati comercializate in primele noua luni, urmat de cele doua SUV-uri Tucson si Santa Fe, cu 2.301 unitati, respectiv 1.880.
"SUV-urile Hyundai detin cumulat o cota de aproape 34% din segmentul autoturismelor de teren, potrivit vanzarilor in primele noua luni", a adaugat Ghita.
In prima parte a acestui an vanzarile modelului Tucson au fost surclasate de cele ale lui Santa Fe, care a si detinut pozitia de cel mai bine vandut SUV de pe piata locala. Pentru a-i revitaliza vanzarile, modelul Tucson a beneficiat de o promotie ce i-a majorat semnificativ vanzarile.
"Pentru a reusi sa ne indeplinim obiectivele de crestere asumate pentru 2007 acest model avea nevoie de o oferta specifica pietei locale, care cuprinde majorarea perioadei de garantie si servicii gratuite", a adaugat Ghita.
In primele noua luni ale anului vanzarile SUV-urilor pe piata locala au inregistrat o crestere de aproape 82% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, atingand un volum total de 12.739 de unitati. Cele mai vandute SUV-uri de pe piata locala, dupa Tucson si Santa Fe, sunt Volkswagen Touareg, Toyota RAV 4 si Mitsubishi Outlander.
"Segmentul SUV-urilor este cel mai dinamic de pe piata auto locala si de aceea vom incerca in continuare sa orientam potentialii clienti catre Hyundai prin campanii de promovare", a spus Ghita.
Vanzarile celor doua SUV-uri totalizeaza 4.214 de unitati, ceea ce semnifica aproape 48% din totalul vanzarilor Hyundai pe piata locala.
"Pana la sfarsitul anului avem ca target o crestere de peste 100% fata de 2006 pe piata autoturismelor de teren si o cota de piata de 40% din segmentul SUV-urilor", a adaugat directorul general al Hyundai Auto Romania.
In cadrul Salonului Auto de la Bucuresti Hyundai a lansat pe piata locala i30, modelul de segment compact asamblat la noua uzina din Cehia si realizat pe platforma comuna cu Kia cee'd.
"Tinand cont ca Hyundai i30 a fost lansat pe piata romaneasca la SIAB 2007 (in luna octombrie - n.red.), vanzarile pentru anul in curs sunt estimate la 700 de unitati. In ceea ce priveste tintele acestui model, pentru 2008 vorbim de un nivel de peste 3.500 de unitati. Principalul competitor al lui i30 pe piata locala nu este neaparat Kia cee'd, ci modelele europene care au o istorie bogata si un nivel de calitate corespunzator", a adaugat Ghita.
In primele noua luni segmentul compact al pietei auto a inregistrat o crestere de 54,8 procente, cu un volum total de 56.015 unitati.
Fiind o clasa a modelelor de volum, timpul de livrare este un element important ce poate face diferenta dintre doua modele concurente.
"Intervalul de timp necesar livrarii noului i30 se incadreaza intre cateva zile, daca automobilul se afla pe stoc si cel mult doua luni si jumatate pentru modelele comandate de clienti in afara stocului existent", a subliniat Ghita.
In prezent reteaua Hyundai numara 33 de dealeri, 60 de showroomuri si 22 de unitati de service, dintre care 11 locatii de vanzare si cinci service-uri au fost deschise in acest an, potrivit reprezentantilor Hyundai.
"Obiectivul stabilit la inceputul anului pentru reteaua de service-uri este de 30 de locatii si vom incerca sa-l atingem pana la finele acestui an", a subliniat Ghita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO