Companii

Iau carcase de beton şi le transformă în magazine la cheie. Cum se construiesc magazinele H&M, Kenvelo sau Mango

Iau carcase de beton şi le transformă în magazine la...

Autor: Cristina Roşca

13.03.2013, 00:07 5529

Constructorul de magazine Duo Design, care are în portofoliu retaileri precum H&M, Kenvelo sau Mango, spune că va realiza în acest an 40 de unităţi noi pentru grupurile internaţionale care continuă să se extindă în acelaşi ritm ca în 2012.

Compania preia de la centrele comerciale o "carcasă de beton" pe care ulterior o remodelează, o finisează şi o dă retaile­rilor care nu mai trebuie decât să îşi aşeze hainele în rafturi sau pe umeraş. "De la mall primeşti doar o carcasă de beton, iar în maximum 60 de zile dai retailerului proiectul la cheie", spune Meda Weidle (39 de ani), directorul general al companiei şi unul dintre acţionari. Ea precizează că termenul de finalizare al unui magazin variază în funcţie de suprafaţa acestuia, astfel încât pentru suprafeţe cuprinse între 100 şi 300 mp un magazin poate fi gata în 30 de zile, în timp ce pentru unităţile de 300-2.000 mp termenul creşte până la 60 de zile.

"Preţul de execuţie al conceptului de magazin se stabileşte fie anual, un preţ de volum, fie este licitat fiecare proiect în parte, în funcţie de politica fiecărui brand şi a condiţiilor pe care le negociem", explică Meda Weidle, care a fondat compania în 2000 alături de partenerul său. După doi ani din momentul în care a fost fondată, compania s-a specializat pe construcţia de magazine.

"Eu am studii de filologie şi design, iar partenerul meu are studii în domeniul con­struc­ţiilor", spune Meda Weidle, care în momentul în care şi-a creat propria companie avea o experienţă de doi ani în publi­citate şi producţie publicitară.

De atunci compania a realizat 480 de magazine pentru retaileri de fashion precum H&M, Kenvelo, Mango, Motivi sau Mothercare şi pentru lanţuri de cafenele precum Starbucks sau Gloria Jeans. Executivul Duo Design precizează că focusul companiei a fost dezvoltarea de magazine pentru retailerii de modă, care s-au dezvoltat mult mai alert decât lanţurile de cafenele.

Cum a început

"A fost foarte greu la început, parcursul pieţei de construcţii fiind unul anevoios. Mai mult, mana­ge­mentul de proiect era o noţiune inexistentă care trebuia implementată. Avantajul a fost că la momentul acela nu exista o firmă specializată în shop-fit-out (arhitectură şi design)." Pri­mul client al companiei a fost Kenvelo în 2002, care a adus apoi după sine şi brandurile TimeOut, Tom Tailor şi Lee Cooper. "Pentru grupul Kenvelo (toate cele patru branduri - n.red.) am rea­lizat de la început până astăzi peste 130 de magazine". Pentru H&M com­pania Duo Design a realizat 11 maga­zine, respectiv jumătate din totalul unităţilor pe care suedezii le au pe piaţa locală.

După ce a câştigat primii clienţi, businessul a început să crească pentru că la următorii clienţi compania mer­gea cu proiectele deja realizate. Fiecare retailer are pro­priul concept, jucătorii internaţionali vin deja cu concep­tele din afară şi cer doar să le fie implementate pe plan local. Un exemplu este liderul pieţei locale de fashion, gru­pul spaniol Inditex, care are acelaşi format imple­mentat peste tot în lume. Inditex a lucrat anterior cu Duo Design, însă în ultimii ani şi-a adus o echipă spe­cializată din Spania, potrivit Medei Weidle. "Conceptul de magazin este strâns legat de rezultatele financiare ale unei companii." Astăzi, după o experienţă de peste un deceniu Meda Weidle spune că există clienţi care vin către companie, dar există şi retaileri către care merge Duo Design.

"Suntem prezenţi la fiecare deschidere de mall din ţară, având capacitatea să executăm proiecte în paralel în diverse oraşe. În Băneasa Shopping City spre exemplu am realizat 24 de magazine." Acestea au fost construite în paralel, compania Duo Design venind atât cu echipa de construcţie, cât şi cu managementul de proiect. Constructorul are 22 de angajaţi per­manenţi, însă lucrează cu subcontractori.

Compania lucrează mai mult în malluri şi mai puţin cu spaţii stradale pentru că, spune Meda Weidle, acest tip de comerţ nu a prins la noi.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO