Companii

IKEA anunţă reduceri de preţuri la nivel mondial. Ajung şi în România?

IKEA anunţă reduceri de preţuri la nivel mondial. Ajung şi în România?

Autor: Ioana David

06.07.2011, 19:15 1564

Cel mai mare retailer de mobilă din lume IKEA, cu afaceri de23,1 mld. euro în anul fiscal încheiat în august 2010, are planuripentru reduceri de preţuri la nivel mondial, prin eficientizări lanivelul întregului lanţ de producţie şi livrare.

Într-un interviu acordat Wall Street Journal, Mikael Ohlsson,CEO al IKEA, anunţă că gigantul suedez va tăia cu 2-3% preţurileanul acesta la cele peste 10.000 de produse din ofertă, o reduceresimiară urmând să fie făcută şi în 2012. Strategia nu este nouă,compania bazându-şi istoria de 68 de ani pe produse low-cost,obţinute prin taieri de cost pe tot lanţul distribuţiei până laclient.

Ohlsson a oferit exemplul containerelor folosite pentrutransportarea mărfii care nu mai sunt din lemn aşa cum se întâmplaîn trecut ci din carton. Noile cutii au jumătate din înălţimeacelorlalte, astfel că în acest fel pot fi transportate mai multemărfuri.

"Odată cu noile containere a trebuit să schimbăm şistivuitoarele (folosite pentru transport - n.red.): în producţie,în livrare şi în magazine", a spus Ohlsson citat de Wall StreetJournal.

Strategia este aplicată la nivelul tuturor operaţiunilorcompaniei de la folosirea materiei prime, la transport şiasamblare.

În acest fel compania a putut absorbi creşterea preţurilormateriilor prime din ultima perioadă, pe care acum le sfidează, CEOgigantului suedez spunând că nu este îngrijorat de aceastătendinţă.

Dacă pe de o parte compania se pare că are sub control problemacreşterii preţurilor materiilor prime, pe de altă parte există şiunele aspecte care îi dau dureri de cap. Întrebat despre acestlucru, Ohlsson a amintit reglementările excesive din domeniu înLondra, legate de trafic şi infrastructură.

"În UK se doreşte ca retailerii se ajungă în centru, dar acestlucru nu este benefic pentru retailul de mobilă, mai ales cel devolum. Preferăm să fim mai departe de oraş. Autorizaţiile necesitămult timp", a mai spus şeful IKEA.

În zona Londrei, IKEA are patru magazine şi vrea să construiascăîncă trei.

Probleme similare există şi în Spania, acolo unde companiasesizează potenţial pe termen lung. Compania plănuieşte săinvestească în 10 noi magazine în Spania, ceea ce ar crea 20.000 delocuri de muncă.

"Piaţa spaniolă de mobilă şi decoraţiuni s-a redus de la 18 mld.euro la aproape 10 mld. euro", spune Ohlsson.

În România, IKEA operează un magazin de mari dimensiuni în zonaBăneasa din Capitală, şi are planuri de extindere şi pentruRomânia, care însă nu s-au concretizat până la ora actuală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO