Companii

IKEA ar putea începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România

IKEA ar putea începe anul viitor construcţia celui de-al doilea magazin din România

Autor: Ioan Dornescu

04.08.2011, 15:01 3253

Retailerul suedez de mobilă IKEA ar puteaîncepe cel mai devreme anul viitor construcţia celui de-al doileamagazin din România, în Bucureşti sau alt oraş mare din ţară, adeclarat joi, într-o conferinţă de presă, Cornel Oprişan, retailmanager Ikea România.

"Avem discuţii pentru mai multe locaţii din Timişoara, Braşov,Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Bucureşti", a afirmat Oprişan.

El a adăugat că deschiderea viitoarelor magazine alecompaniei va fi realizată atunci când piaţa o va cere, iarconstrucţia unei unităţi ar putea dura un an şi jumătate.

Potrivit sursei citate, o investiţie într-un magazin nou are învedere 20 de criterii, primele cinci fiind densitatea populaţiei,nivelul mediu al veniturilor, influenţele culturale, distribuţia devârstă şi nivelul educaţiei.

Întrebat care ar putea fi valoarea unei investiţieipentru un nou magazin, excluzând terenul, reprezentantulIKEA a răspuns că "mai jos de 15 milioane de euro nu poate fi" şică peste 25 milioane euro ar fi "o aberaţie".

El nu a dat alte detalii privind stadiul discuţiilor legate deacest proiect.

Oprişan a afirmat că vânzările IKEA România dinactualul an de catalog, care se încheie la sfârşitul lunii august,sunt în creştere faţă de anul precedent, fără să ofere detalii.

Gamele de produse cu cele mai mari vânzări din acest an suntarticolele pentru dormitoare, bucătării şi living, conformreprezentantului IKEA.

El a adăugat că nu au fost înregistrate scăderi pentru niciunadin gamele de produse.

IKEA România are un portofoliu de 9.500 dearticole, iar 8% dintre acestea sunt furnizate de 40 de firmeromâneşti.

Compania a redus cu 12%, în medie, preţurile pentruîntreaga gamă de produse în acest an şi le va menţine înanul financiar următor, în ciuda creşterii preţurilor la materiaprimă şi a inflaţiei, a mai spus Oprişan.

IKEA a lansat joi noul catalog de produse, valabil de la 1septembrie 2011 până la 31 august 2012.

Grupul suedez a deschis în 2007 magazinul din România, situat înnordul Bucureştiului. Centrul comercial a avut în anul de catalog2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vânzări de327,4 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de perioada similarăanterioară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO