Companii

Îmbuteliatorul apei minerale Zizin ia un credit de la Raiffeisen Bank pentru un depozit în Mogoşoaia

Îmbuteliatorul apei minerale Zizin ia un credit de la...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.07.2016, 00:05 739

Apemin Zizin din Braşov, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de ape minerale naturale, va lua un împrumut în valoare de 4,2 milioane de lei de la Raiffeisen Bank pentru a construi un depozit în Mogoşoaia (jud. Ilfov), conform unei decizii luată de companie.

Compania, controlată de Laura şi Laurenţiu Lazăr, va garanta acest credit cu un imobil din Mogoşoaia, reprezentat de un teren intravilan cu o suprafaţă de 6.430 de metri pătraţi, unde se află o hală de depozitare şi o clădire de birouri (p+1), cu încasările companiei din contracte comerciale (cu excepţia celor de la Carrefour România), dar şi cu toate conturile în lei şi valute deschise la Raiffeisen Bank, conform datelor din Monitorul Oficial.

Expansiunea producătorului vine în contextul în care piaţa băuturilor nonalcoolice trece printr-o perioadă bună, în condiţiile în care reducerea TVA la 9% din iunie anul trecut pentru acest tip de produse a impulsionat consumul.

Anul trecut, Apemin Zizin a avut o cifră de afaceri de 52 de milioane de lei, în creştere cu 7,5% faţă de anul precedent, conform datelor de pe mfinante.ro. Profitul net al îmbuteliatorului s-a situat la aproape 2,8 milioane de lei, dublu faţă de nivelul raportat anterior. Compania a avut un număr mediu de 119 salariaţi.

Zizin este una dintre cele mai mari mărci de apă minerală de pe plan local, într-o piaţă dominată de branduri „made in Romania“. Apa minerală naturală este unul dintre puţinele segmente ale industriei alimentare unde multinaţionalele nu monopolizează piaţa cu brandurile lor cu nume de rezonanţă internaţională. Pe segmentul apei minerale antreprenorii locali reuşesc să domine piaţa estimată la câteva sute de milioane de euro. Liderul pieţei este compania Romaqua, cu brandul Borsec.
Laura şi Laurenţiu Lazăr au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ.

 În 2013, compania a început un proces de reorganizare internă şi rebranding, care a avut ca scop optimizarea vânzărilor, a distribuţiei, dezvoltare departamentului logistică şi de suplimentare a capacităţilor de producţie. 

Compania antreprenorială a sesizat potenţialul PET-ului pe piaţa apelor minerale, care a crescut de la zero (în 1992) până la 31% în 1997. În timp, PET-ul a ajuns să cucerească piaţa apelor minerale, astfel încât în 2012 acesta ajunsese deja la peste 90% din vânzările de apă minerală.

În 1998, Apemin Zizin a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) la cinci litri pentru apa minerală, în prezent comercializând produsele în mai multe variante de ambalaj, de la 0,5 litri la 19 litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO