Companii

Ce impact a avut pandemia asupra pieţei de 700 mil. euro a băuturilor spirtoase. Consumul s-a mutat din HoReCa în online, brandul a cântărit greu în decizia de cumpărare, iar scăderile au mers până la 40%

Pandemia ar putea accelera dezvoltarea comerţului online, inclusiv pentru categoria băuturilor alcoolice. Canalul HoReCa, unul important pentru industria de băuturi, funcţionează doar cu terasele, astfel că vânzările sunt mult mai mici ca în mod normal.

Pandemia ar putea accelera dezvoltarea comerţului online, inclusiv pentru categoria băuturilor alcoolice. Canalul HoReCa, unul important pentru industria de băuturi, funcţionează doar cu terasele, astfel că vânzările sunt mult mai mici ca în mod normal.

Autor: Cristina Roşca

05.07.2020, 12:02 674

♦ Românii cheltuie anual 700 de milioane de euro pe băuturi spirtoase, fie că e vorba de whisky, rom, gin sau votcă ♦ Piaţa de 1,67 milioane de hectolitri de alcool este împărţită de branduri locale şi mărci internaţionale ♦ Actorii acestei pieţe sunt atât companiile cu operaţiuni de producţie precum Alexandrion sau Prodal ’94, cât şi importatorii BDG, Pernod Ricard şi PP Distributors.

Pandemia de Covid-19 şi-a pus amprenta asupra tuturor industriilor, iar cea a băuturilor spirtoase nu a scăpat nevătămată, închiderea restaurantelor şi barurilor şi precauţia consumatorilor fiind principalii factori care au dus la o scădere a vânzărilor de băuturi tari.

„Businessul a scăzut cu aproape 40% în această perioadă, în mare parte din cauza închiderii totale a canalului HoReCa. Retailul a avut o scădere de 25% în aprilie, pe când mai a fost la nivelul anului trecut“, spune Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România, filiala locală a grupului francez cu acelaşi nume şi unul dintre cei mai mari importatori de băuturi alcoolice din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO