Companii

În ce stadiu se află procesul de vânzare a operatorului de sănătate privată Regina Maria, business pentru care fondul de investiţii MidEuropa vrea 1-1,2 mld. euro?

Regina Maria este al doilea actor din piaţa de sănătate privată, cu afaceri totale de 1,9 mld. lei în 2023.

Regina Maria este al doilea actor din piaţa de sănătate privată, cu afaceri totale de 1,9 mld. lei în 2023.

Autor: Cristina Roşca, Cristian Hostiuc

10.07.2024, 00:07 16430

♦ Suma de 1-1,2 mld. euro reprezintă valoarea întreprinderii (enterprise value), deci include şi datoriile ♦ De compania românească s-au arătat interesaţi mai mulţi investitori strategici din ţări precum Turcia, Italia sau Marea Britanie ♦ Un proces competitiv ajută vânzătorul să obţină mai mulţi bani ♦ „Mulţi ochi sunt acum aţintiţi asupra României, e un moment bun pentru vânzare“.

Fondul de investiţii MidEuropa a scos la vânzare operatorul de sănătate pri­vată Regina Maria, business pen­tru care vrea să obţină 1-1,2 mld. euro, spun sursele ZF din piaţă. Suma de 1-1,2 mld. euro reprezintă enterprise value, deci include şi datoriile, care sunt în jur de 500 mil. euro, mai arată datele ZF. Cumpără­torul ar urma să plătească astfel 1-1,2 mld. euro, pe când vânzătorul ar încasa suma rămasă după scăderea datoriilor.

Spre comparaţie, Medlife, lide­rul pieţei de sănătate privată, care e listat la Bursa de Valori Bucu­reşti (BVB), are o capitalizare bur­si­eră (equity value, deci valoa­re unde nu sunt incluse datoriile) de 3,13 mld. lei (630 mil. euro), la afaceri de 2,2 mld. lei anul trecut. Regina Maria este al doilea actor din piaţă, cu afaceri totale de 1,9 mld. lei în 2023, arată datele din anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie.

Vânzarea Regina Maria reprezintă pentru piaţa locală de M&A cea mai importantă tran­zac­ţie a anului, asta dacă va fi finalizată până la final de 2024. Consultanţii MidEuropa sunt Citi şi banca de investiţii Rothschild. Fondul de inves­ti­ţii MidEuropa a mai încercat anterior exitul din acest business, în urmă cu circa trei ani, însă pentru că nu a obţinut preţul dorit, a cumpărat com­pania tot el, dar cu banii din alt fond (tran­zac­ţie de tip secondary). Acest tip de mutare a re­prezentat o noutate în România, însă în Euro­pa sau SUA se întâm­plă des asemenea tranzacţii.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro