Companii

In ciuda vremurilor economice proaste, Auchan dubleaza in trei ani numarul de hipermarketuri

12.11.2009, 23:21 68

Reteaua de hipermarketuri Auchan vrea sa dubleze numarul demagazine in urmatorii trei ani, pana la 14 unitati, prin investitiiestimate la 140 mil. euro, in ciuda declinului consumului din2009.

Preluarea integrala a retelei locale de catre grupul francezAuchan, tranzactie realizata la finele lui 2008, mentine astfelritmul de expansiune pe o piata care in acest an s-a lovit descaderi in consum de pana la 20%. In ultimii trei ani, candretailul local a crescut cu un ritm anual de peste 15%, Auchan adeschis in total sapte unitati, compania fiind controlata in aceaperioada de un grup de investitori straini, majoritatea fostimanageri ai retelei Cora. "Obiectivul nostru este ca in trei ani sadublam numarul de magazine din Romania. Nu avem in prezent semnatealte contracte pentru proiecte noi, in afara celui pentru mallulPolus Center Constanta", a declarat Patrick Espasa, directorulgeneral.

Extinderea retelei in 7 spatii noi ar putea duce afacerileAuchan Romania la peste 700 mil. euro in 2012, fata de valoarea de278 mil. euro raportata pe 2008 cu 6 hipermarketuri.

Reteaua Auchan, care a fost dezvoltata in Romania in primii treiani de fosti manageri de la Cora, si-ar putea devansa principalulcompetitor pana la finele lui 2012, cand isi va dubla numarul delocatii.

Auchan a anuntat ieri, la inaugurarea celui de-al sapteleahipermarket al sau din Romania, ca va deschide alte 7 unitati inurmatorii trei ani, in conditiile in care Cora ramane retailerulcel mai putin expansiv de pe piata de profil. Cora opereaza inacest moment trei magazine, iar anul viitor va deschide o unitatein mallul Sun Plaza din Capitala, acesta fiind singurul proiect deexpansiune anuntat de companie.

Insa chiar si prin dublarea numarului de magazine, Auchan arputea ramane in urma Carrefour, Real si Kaufland in urmatorii treiani, pentru ca nu va putea recupera decalajele si, in plus,competitorii sai mai expansivi ar putea continua sa deschidaunitati noi. Astfel, francezii vor putea schimba ierarhia in top 5jucatori pe piata hipermarketurilor, fara a intra insa printreprimii trei mari operatori de profil.

Cora si Auchan sunt singurii retaileri care au mizat pe unformat mare de hipermarketuri, unitatile acestora avand o suprafatamedie de vanzare de 15.000 de metri patrati, aproape dublu fata demedia Carrefour sau Real. In ciuda dimensiunii lor,hipermarketurile Cora au fost devansate insa in ultimii doi ani deretelele Real si Kaufland care au intrat pe piata cu o strategieagresiva de expansiune. Anul trecut, Real si Kaufland au trecutpragul de vanzari de 700 de milioane de euro in Romania si se luptaacum cu Carrefour pentru prima pozitie pe piata de profil. Cora aavut anul trecut afaceri de 400 mil. euro, iar Auchan a raportatvanzari de aproape 280 mil. euro.

Francezii de la Auchan ar putea continua expansiunea la nivellocal si dupa 2012. In luna aprilie a acestui an, Patrick Espassa,directorul general al Auchan Romania, a declarat ca vede potentialpe piata locala pentru 20 de hipermarketuri. Grupul Auchan apreluat controlul operatorului local al Auchan, compania MGVDistri-Hiper SA, la finele lui 2008, prin doua tranzactii pentrucare a platit 46 mil. euro, potrivit datelor din piata.

Fondul SocGen cumpara 30% din MedLife...

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO