Companii

Încă un nume mare intră pe piaţa de fast food din România: Lanţul american Wendy’s vine pe plan local în sistem de franciză şi vrea 50 de restaurante în zece ani

Încă un nume mare intră pe piaţa de fast food din...

Autor: Cristina Roşca

10.07.2024, 15:55 1761

Lanţul american de fast food Wendy’s intră pe piaţa locală în sistem de franciză, potrivit unui anunţ făcut de companie şi preluat de presa internaţională.

Wendy’s a anunţat că a semnat acorduri de franciză pe două pieţe - Irlanda şi România -, această mutare făcând parte dintr-un plan mai amplu de a “cuceri’ Europa, continent unde sunt planificate “sute de deschideri”, scrie Market Watch. În acest sens, grupul american caută parteneri francizaţi.

“Ne dezvoltăm în continuare pentru a ajunge un brand cu o prezenţă globală, iar Europa este una dintre priorităţile noastre. E o piaţă strategică, cu potenţial de creştere, unde Wendy’s vrea să se extindă”, a spus E. J. Wunch, preşedintele operaţiunilor internaţionale în cadrul Wendy’s, citat de Market Watch.

Primele restaurante locale ar urma să fie deschise în 2025, în următorul deceniu fiind plănuite 50 de unităţi în România, scrie Nation’s Restaurant News. Wendy’s este un business fondat în 1969, care astăzi are peste 7.000 de restaurante în lume, arată aceeaşi sursă.

Pe piaţa din România, brandul se va lupta pe piaţa de fast-food cu alte nume străine în frunte cu McDonald’s, KFC sau Burger King, dar şi cu afaceri locale care vând produse precum shaorma ori sandvişuri. Brandurile străine sunt cele care domină sectorul atât ca număr de unităţi, cât şi ca cifră de afaceri. Toate aceste afaceri sunt operate în sistem de franciză, acelaşi model fiind aplicat şi de Wendy’s, brand cunoscut pentru burgerii săi.

Intrarea unui nou nume în acest domeniu în România vine într-o perioadă în care piaţa de fast-food creşte, atât local, cât şi internaţional. Motivele? Pe de-o parte oamenii sunt tot mai ocupaţi şi mănâncă tot mai des de la restaurant. Pe de alta, în contextul inflaţiei şi al scumpirilor, consumatorii se orientează de la restaurantele a la carte la cele de tip fast food şi de la acestea din urmă la patiserii şi covrigării.