Companii

Începe sezonul modernizării - centrele comerciale mai vechi primesc îmbunătăţiri. Mallurile şi galeriile comerciale inaugurate în urmă cu 10-20 de ani beneficiază în prezent de îmbunătăţiri pentru a ţine pasul cu noile construcţii

Geanina Ungureanu, senior asset & leasing manager, Immofinanz România

Geanina Ungureanu, senior asset & leasing manager, Immofinanz România

Autor: Bogdan Alecu, Roxana Rosu

26.10.2021, 16:45 242

Geanina Ungureanu, senior asset & leasing manager, Immofinanz România, explică faptul că dezvoltatorul austriac a investit în modernizarea unor centre mai vechi în ultimii ani.

„Am început cu Vivo! Cluj în 2019, unde am modernizat un sfert din suprafaţă. E unul dintre cele mai bune malluri din ţară. Urma în 2020 altă etapă, dar ne-a oprit pandemia. Am continuat în 2021 cu Vivo Baia Mare, care se va redeschide în noiembrie, cu un concept complet nou în zona de supermarket. Şi vom continua cu celelalte malluri din portofoliu. Mixul de chiriaşi nu s-a schimbat mult în mallurile din ţară. În Bucureşti cred că au fost mai multe schimbări, piaţa a fost mult mai dură. Există retaileri care s-au retras, dar şi alţii, internaţionali, care au profitat şi au intrat destul de agresiv pe toate unităţile disponibile de pe piaţă. Înainte de această perioadă nu ne-am fi gândit să aducem anumiţi chiriaşi, dar a funcţionat, a spus Geanina Ungureanu.

Mihaela Iordan, country manager finance în cadrul Immofinanz România, unul dintre cei mai mari proprietari de clădiri comerciale din ţară, susţine că are în vedere şi oraşe mai mici pentru extinderea cu brandurile Vivo sau Stop Shop, iar indicatorii urmăriţi în acest sens sunt puterea de cumpărare din zonele respective, infrastructura existentă, dar şi partea de management local din punctul de vedere al administraţiei.

„Ne uităm şi spre oraşe mai mici unde am putea pătrunde cu brandurile noastre Vivo sau Stop Shop. Vivo reprezintă brandul de malluri, iar Stop Shop de galerie comercială. Sunt cele două branduri cu care ne uităm spre ţară. Studiem oportunităţile din piaţă. Luăm în calcul mai multe tipuri de posibile tranzacţii în aşa fel încât să putem aduce portofoliului nostru sub brandul Vivo sau Stop Shop valoare adăugată. În principiu, ne uităm la puterea economică locală, dar şi la infrastructură şi la partea de management local din punctul de vedere al administraţiei“, a spus Mihaela Iordan, country manager finance în cadrul Immofinanz România.

Modul în care sunt văzute fluxul şi vânzările din malluri, mai spune aceasta, nu este mereu direct proporţional cu rata şomajului sau cu toţi indicatorii economici care fac referire la o anumită zonă. În cele mai multe cazuri, completează ea, astfel de lucruri se pot vedea în veniturile aduse de acestea.

Spre exemplu, mallul cu cele mai mari venituri, după cum afirmă Mihaela Iordan, este Vivo Cluj, situat în comuna Floreşti de lângă Cluj, urmat de Vivo Constanţa. Din punctul de vedere al mărimii mallului, al puterii economice şi al ratei şomajului, adaugă ea, urmează apoi Vivo Baia Mare şi Vivo Piteşti.

În România, spre deosebire de alte ţări europene, diferenţele între judeţe, din perspectiva puterii de cumpărare, sunt foarte mari.  Astfel, puterea de cumpărare a locuitorilor din Bucureşti este cu 81% peste media naţională şi este una dintre cele mai mari discrepanţe de acest gen din Europa, arată un raport al companiei de cercetare de piaţă Gfk.

Immofinanz, după cum afirmă Mihaela Iordan, nu a oprit investiţiile în timpul pandemiei. În acea perioadă, au fost finalizate două proiecte pe platforma Iride sub brandul internaţional de birouri myhive.

„Cum vedem noi birourile este o întrebare pe care ne-am pus-o anul trecut constant. Luând în calul partea de work form home, credem că noi suntem deja prezenţi pe piaţă prin flexibilitatea şi prin produsul nostru, myhive. De asemenea, am mărit portofoliul de clădiri myhive cu myhive Iride 18 şi myhive Iride 19, care sunt închiriate în proporţie de 100%, respectiv de 75%“.

Mihaela Iordan mai spune că efectele pandemiei s-au resimţit şi în cadrul Immofinanz România, însă piaţa imobiliară a rămas, în mare, stabilă. Mai mult, după cum spune ea, atuurile Immofinanz România încă de la începutul pandemiei au fost viteza de reacţie, flexibilitatea şi adaptabilitatea.

Ea este de părere că oamenii fac diferenţa - lucru învăţat tot în timpul pandemiei - fie că este de vorba despre angajaţi sau despre relaţiile externe cu partenerii sau clienţii, care s-au întărit în această perioadă.

Totodată, ea susţine că în timpul pandemiei Immofinanz a învăţat să optimizeze costurile rapid, în timp real.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO