Companii

Industria alimentară în 2023. Cu ce provocări se vor confrunta producătorii din industria alimentară şi cine va câştiga războiul de la raft? „Ne aşteptăm ca gospodăriile, adică consumatorii, să fie în continuare afectate.“

Industria alimentară în 2023. Cu ce provocări se vor...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.01.2023, 10:00 477

Anul 2023, la fel ca anul ce tocmai s-a încheiat, va sta sub semnul incertitudinii, al creşterilor preţurilor şi al presiunii pe costuri. Producătorii vor fi încă o dată nevoiţi să transfere în preţuri o parte din costuri, dar nu integral având în vedere că românii se uită tot mai mult la cât cheltuie şi vor alege să consume mai puţin sau se vor orienta către branduri mai ieftine aşa cum sunt mărcile private ale marilor magazine. Cel mai probabil, producătorii de lactate, mezeluri sau snackuri vor paria în continuare pe ambalaje mai mici pentru a atrage aceşti consumatori tot mai atenţi la ce pun în coş atunci când merg la cumpărături. Iar presiunea pe costuri se va vedea mai departe în profiturile companiilor, care vor fi nevoite să acopere din buzunarul propriu creşterea preţurilor.

„Principala provocare o văd în menţinerea unui minim de profit fără a afecta relaţiile cu clienţii şi creşterea vânzărilor. Anul 2022 îl pot compara cu mersul unui acrobat pe sârmă, echilibrul fiind dat de păstrarea unui profit minim necesar companiei fără a creşte mult preţurile produselor şi evitând astfel riscul de a ieşi din piaţa din cauza unor preţuri prea mari. Acelaşi lucru mă aştept să se întâmple şi în 2023“, a spus Eliodor Apostolescu, general manager şi acţionar al Pheonixy, producătorul pufuleţilor Gusto, o companie cu afaceri de circa 30 de milioane de euro în 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO