♦ Suma este de aproape două ori mai mică decât în Cehia şi de patru ori sub nivelul din Germania ♦ Pentru 2020, din cauza pandemiei, jucătorii din piaţă estimau iniţial un declin al vânzărilor ce pornea de la 12-15% şi urca spre 30-50% ♦ Evoluţia vânzărilor i-a luat însă prin surprindere, apetitul pentru electronice şi electrocasnice fiind foarte mare.
Piaţa electro-IT se dovedeşte a fi nu doar imună la pandemia de COVID-19, ci chiar unul dintre puţinele sectoare economice unde impactul e mai degrabă pozitiv. Mai exact, faptul că oamenii nu au reuşit să mai plece în vacanţe, nu au mai ieşit la fel de des în oraş i-a determinat să îşi îndrepte cheltuielile către alte tipuri de produse. Totodată, timpul prelungit petrecut în case a făcut ca o bună parte din investiţii să meargă către bunuri precum espressoare de cafea, televizoare sau laptopuri.
„În industria noastră toată lumea e optimistă. Vacanţe nu se mai fac, deci banii merg în altceva. Sunt bani rămaşi şi din fashion, chiar dacă e pe plus online-ul, per total nu cred că e pe plus industria. Astfel, banii merg către casă, ceea ce înseamnă că suntem avantajaţi noi, retailerii de electro-IT, şi cei de mobilă. Poate şi sectorul auto să iasă pe plus, însă noi suntem principalii beneficiari, mai ales că nu mai e sezon de construcţii acum“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul retailerului de electro-IT Flanco, al doilea cel mai mare jucător din această piaţă.