Companii

Industria electro-IT pare a fi imună la pandemie: Oamenii nu mai cheltuie bani pe vacanţe, ieşiri în oraş sau haine, ci pe espressoare sau televizoare. Paradoxal, se caută produsele scumpe. Românii au cheltuit anul trecut 3,5 mld. euro pe frigidere, televizoare sau aspiratoare, ceea ce înseamnă că în medie fiecare consumator a plătit 180 de euro în 2019 pe astfel de produse

Analiză

Pandemia a evidenţiat apetitul pentru o serie de categorii de produse, cele mai vândute fiind telefoanele, laptopurile, tabletele şi diverse electrocasnice, produse care să se muleze pe noile obiceiuri ale clienţilor, adaptate situaţiei actuale, spune Dan Ostahie, proprietar şi CEO al Altex România, liderul pieţei de profil.

Pandemia a evidenţiat apetitul pentru o serie de categorii de produse, cele mai vândute fiind telefoanele, laptopurile, tabletele şi diverse electrocasnice, produse care să se muleze pe noile obiceiuri ale clienţilor, adaptate situaţiei actuale, spune Dan Ostahie, proprietar şi CEO al Altex România, liderul pieţei de profil.

Autor: Cristina Roşca

11.11.2020, 20:15 374

♦ Suma este de aproape două ori mai mică decât în Cehia şi de patru ori sub nivelul din Germania ♦ Pentru 2020, din cauza pandemiei, jucătorii din piaţă estimau iniţial un declin al vânzărilor ce pornea de la 12-15% şi urca spre 30-50% ♦ Evoluţia vânzărilor i-a luat însă prin surprindere, apetitul pentru electronice şi electrocasnice fiind foarte mare.

Piaţa electro-IT se dovedeşte a fi nu doar imună la pandemia de COVID-19, ci chiar unul dintre puţinele sectoare economice unde impactul e mai degrabă pozitiv. Mai exact, faptul că oamenii nu au reuşit să mai plece în vacanţe, nu au mai ieşit la fel de des în oraş i-a determinat să îşi îndrepte cheltuielile către alte tipuri de produse. Totodată, timpul prelungit petrecut în case a făcut ca o bună parte din investiţii să meargă către bunuri precum espressoare de cafea, televizoare sau laptopuri.

„În industria noastră toată lumea e optimistă. Vacanţe nu se mai fac, deci banii merg în altceva. Sunt bani rămaşi şi din fashion, chiar dacă e pe plus online-ul, per total nu cred că e pe plus industria. Astfel, banii merg către casă, ceea ce înseamnă că suntem avantajaţi noi, retailerii de electro-IT, şi cei de mobilă. Poate şi sectorul auto să iasă pe plus, însă noi suntem principalii beneficiari, mai ales că nu mai e sezon de construcţii acum“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul retailerului de electro-IT Flanco, al doilea cel mai mare jucător din această piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO