Companii

Inflaţia a lovit în plin industria de lux din România: după o creştere de 22% în 2021, vânzările de genţi, bijuterii, ceasuri sau alte produse de lux au mai crescut cu doar 1%. Segmentul de lux este, de regulă, cel mai puţin afectat în crize

Inflaţia a lovit în plin industria de lux din România:...

Autor: Cristina Roşca

05.01.2023, 19:30 214

Anii de pandemie au fost însă unii cu vânzări record pe această piaţă, dat fiind că banii au fost mulţi şi ieftini, iar oamenii au stat în casă şi au cheltuit mai puţin pe altceva.

Vânzările de bunuri de lux au crescut cu doar 1% anul tre­cut, o cădere dramatică după avansul de 22% în 2021, al doilea an de pandemie, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. În pofida unei frâne bruşte în ceea ce priveşte creşterea pe piaţa de bunuri de lux, evoluţia din România este însă bună comparativ cu cea din regiunea Europei Centrale şi de Est în ansamblul său. Aici, în 2022, vânzările au scăzut cu circa 35% după un avans de aproximativ 8% în al doilea an de pandemie.

„România performează bine dacă e să o comparăm cu regiunea Europei Centrale şi de Est. Evoluţia este în valoare şi e calculată pornind de la preţuri în euro, inclusiv în România, pentru a putea exista o bază de comparaţie cu regiunea“, spune Maryna Sheremet, senior analyst în cadrul Euro­monitor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO