Companii

Inflaţia se vede deja în comportamentul de consum: În primul trimestru din 2022, opt din zece categorii FMCG aveau preţuri mai mari decât în urmă cu un an. Reacţia consumatorilor? Orientarea către bunuri mai ieftine

Inflaţia se vede deja în comportamentul de consum: În...

Autor: Cristina Roşca

10.06.2022, 16:30 4852

Românii au alocat în perioada ianuarie-martie 2022 cu 7% mai mulţi bani pentru produsele de larg consum faţă de aceleaşi luni din anul anterior, iar cea mai mare parte din suma adiţională vine ca urmare a majorării preţurilor.

Inflaţia galopantă îşi pune amprenta asupra comportamentului de consum al românilor, care din cauza majorării preţurilor se orientează către bunuri mai ieftine. Acest fenomen, cunoscut drept down-trade, a fost remarcat iniţial în trimestrul al patrulea din 2021, pentru ca el să continue şi în primele trei luni din acest an, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK. Această mutare reprezintă o schimbare de paradigmă, după mai mulţi ani în care puterea de cumpărare a crescut şi, astfel,

s-a întâmplat un fenomen contrar - uptrading-ul - care presupune consumul de produse mai scumpe.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO