Companii

Infopress, cea mai mare tipografie: Scaderea din 2009 a implicat o supracapacitate semnificativa in piata

Infopress, cea mai mare tipografie: Scaderea din 2009 a implicat o supracapacitate semnificativa in piata
23.03.2010, 23:17 135

Aceasta scadere a avut loc concomitent cu maturizareacapacitatilor de productie a tipografiilor prezente de mai multiani in piata, cum sunt Infopress, Megapress, G. Canale sau Coprint,dar si cu intrarea unui nou jucator. 2009 a fost primul an deactivitate pentru grupul german Euro Duckservice care a deschis otipografie la final de 2008 in Brasov.

"Avand in vedere ca inspre sfarsitul anului 2008 capacitati noide productie au fost instalate - in mod special de Infopress Groupsi EDS - scaderea din 2009 a implicat o supracapacitatesemnificativa in raport cu piata, aceasta afectand toate companiiledin acest sector, acestea trebuind sa faca fata unei competitii maiacute, deteriorarea portofoliului de clienti si nu in ultimul randprobleme de lichiditate", a declarat Daniel Adam, directorfinanciar al Infopress.

In urma cu doi ani reprezentantii companiei prevedeau ca pana in2012 piata cataloagelor si de tiparire a publicatiilor, care aveaatunci o valoare mai mare de 100 de milioane de euro se va dubla.Aceasta a fost aprecierea majoritatii companiilor care au realizatinvestitii de milioane de euro, ceea ce a condus apoi la osupracapacitate de productie si la o presiune pe pret, pentru aatrage volume mai mari.

Criza a venit cu restructurari si o reducere abusinessului

Businessul Infopress s-a redus de la 78 mil. euro in 2008 la 55de milioane de euro in 2009, datele fiind raportate conformnormelor IFRS, iar EBITDA a ajuns la 4 milioane de euro. Potrivitraportarilor la Ministerul de Finante conform normelor contabilelocale, in 2008 compania a avut o cifra de afaceri mai mica, deaproape 68 de milioane de euro. "Desi in 2010 vedem o piata maidegraba stabila si stagnanta, cu exceptia catorva clienti sisegmente de clienti, vizam o crestere cu 20% a cifrei de afaceri sicu 25% a EBITDA, proiectii ce sunt bazate pe largirea portofoliuluide clienti si dinamizarea activitatilor de export, procese inceputechiar din 2009", a spus Daniel Adam, raportand bugetul prognozat larezultatele conform normelor IFRS internationale.

Scaderea businessului a determinat la Infopress si o reevaluarea operatiunilor si a parteneriatelor cu clientii, furnizorii,angajatii si finantatorii. Adam nu a mentionat numarul actual alangajatilor, insa la finalul lui 2008 compania avea 462 deangajati.

Pentru anul in curs prognoza Infopress privind evolutia pieteipresupune o stagnare a volumelor de comenzi din partea clientilor,publicatii sau retaileri care tiparesc pliante, brosuri, oferte,sau chiar o crestere foarte mica.

"Acest lucru va pune in mare dificultate o serie de jucatorimedii si mici (posibil chiar sa duca la disparitia unora), urmandsa vedem din 2011 o crestere mai accentuata a volumelor deproductie vehiculate", a declarat Adam.

Prezenta regionala

Infopress mai detine inca o tipografie mai mica decat cea de laOdorhei in Ungaria, deschisa la finalul lui 2008. Compania apreluat in 2008 si tipografia Delta din Bulgaria, unde a derulatcateva operatiuni de modernizare, insa s-a retras din actionariatin urma unor disensiuni cu actionarul fondator bulgar cu privire lastrategia de dezvoltare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO