Companii

Infopress, cea mai mare tipografie: Scaderea din 2009 a implicat o supracapacitate semnificativa in piata

Infopress, cea mai mare tipografie: Scaderea din 2009 a implicat o supracapacitate semnificativa in piata
23.03.2010, 23:17 122

Aceasta scadere a avut loc concomitent cu maturizareacapacitatilor de productie a tipografiilor prezente de mai multiani in piata, cum sunt Infopress, Megapress, G. Canale sau Coprint,dar si cu intrarea unui nou jucator. 2009 a fost primul an deactivitate pentru grupul german Euro Duckservice care a deschis otipografie la final de 2008 in Brasov.

"Avand in vedere ca inspre sfarsitul anului 2008 capacitati noide productie au fost instalate - in mod special de Infopress Groupsi EDS - scaderea din 2009 a implicat o supracapacitatesemnificativa in raport cu piata, aceasta afectand toate companiiledin acest sector, acestea trebuind sa faca fata unei competitii maiacute, deteriorarea portofoliului de clienti si nu in ultimul randprobleme de lichiditate", a declarat Daniel Adam, directorfinanciar al Infopress.

In urma cu doi ani reprezentantii companiei prevedeau ca pana in2012 piata cataloagelor si de tiparire a publicatiilor, care aveaatunci o valoare mai mare de 100 de milioane de euro se va dubla.Aceasta a fost aprecierea majoritatii companiilor care au realizatinvestitii de milioane de euro, ceea ce a condus apoi la osupracapacitate de productie si la o presiune pe pret, pentru aatrage volume mai mari.

Criza a venit cu restructurari si o reducere abusinessului

Businessul Infopress s-a redus de la 78 mil. euro in 2008 la 55de milioane de euro in 2009, datele fiind raportate conformnormelor IFRS, iar EBITDA a ajuns la 4 milioane de euro. Potrivitraportarilor la Ministerul de Finante conform normelor contabilelocale, in 2008 compania a avut o cifra de afaceri mai mica, deaproape 68 de milioane de euro. "Desi in 2010 vedem o piata maidegraba stabila si stagnanta, cu exceptia catorva clienti sisegmente de clienti, vizam o crestere cu 20% a cifrei de afaceri sicu 25% a EBITDA, proiectii ce sunt bazate pe largirea portofoliuluide clienti si dinamizarea activitatilor de export, procese inceputechiar din 2009", a spus Daniel Adam, raportand bugetul prognozat larezultatele conform normelor IFRS internationale.

Scaderea businessului a determinat la Infopress si o reevaluarea operatiunilor si a parteneriatelor cu clientii, furnizorii,angajatii si finantatorii. Adam nu a mentionat numarul actual alangajatilor, insa la finalul lui 2008 compania avea 462 deangajati.

Pentru anul in curs prognoza Infopress privind evolutia pieteipresupune o stagnare a volumelor de comenzi din partea clientilor,publicatii sau retaileri care tiparesc pliante, brosuri, oferte,sau chiar o crestere foarte mica.

"Acest lucru va pune in mare dificultate o serie de jucatorimedii si mici (posibil chiar sa duca la disparitia unora), urmandsa vedem din 2011 o crestere mai accentuata a volumelor deproductie vehiculate", a declarat Adam.

Prezenta regionala

Infopress mai detine inca o tipografie mai mica decat cea de laOdorhei in Ungaria, deschisa la finalul lui 2008. Compania apreluat in 2008 si tipografia Delta din Bulgaria, unde a derulatcateva operatiuni de modernizare, insa s-a retras din actionariatin urma unor disensiuni cu actionarul fondator bulgar cu privire lastrategia de dezvoltare.

Comedymall VOT IN PANDEMIE
AFACERI DE LA ZERO