Românii mănâncă burgeri de „doar” 444 mil. dolari pe an, o sumă de cinci ori mai mică decât cea cheltuită de polonezi, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Totuşi, populaţia acestei ţări este de două ori mai numeroasă, aşadar este mai concludent consumul per capita. Un român a scos anul trecut din buzunare 23,2 dolari pentru a-şi cumpăra burgeri de la marile lanţuri specializate în acest tip de produs, cum ar fi McDonald’s şi Burger King. Asta înseamnă că lunar un consumator a cheltuit circa doi dolari, adică suficient pentru un buger, conform estimărilor ZF făcute pe baza datelor din piaţă. Suma este de două ori mai mare decât cea cheltuită de un bulgar, dar totuşi e sub bugetul alocat de un ungur ori de un polonez. Acesta din urmă cheltuie de peste două ori mai mult decât un român, pe când ungurii sunt campioni regionali cu un buget mediu de 71 de dolari per capita pe an.
Tocmai aceste diferenţe indică un singur lucru, loc de creştere mai există încă, deci şi loc de noi jucători. “Piaţa de restaurante de tip fast-food din România e departe de a-şI fi atins saturaţia. E adevărat că în ultimii ani vânzările de profil au crescut rapid (…), dar loc de creştere există încă”, spune Ivan Khoruzhvy, consultant Euromonitor.