♦ Comerţul modern în ansamblul său a continuat să se dezvolte anul trecut, crescându-şi numărul de magazine cu 8,5% ♦ La polul opus, hemoragia din comerţul tradiţional a continuat, astfel că numărul de chioşcuri şi alimentare a scăzut cu 3,8% în 2021 versus 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen ♦ În ceea ce priveşte vânzările, toate canalele au fost pe plus, ritmul variind însă puternic, de la 0,2% în cazul supermarketurilor mari la 32% în cazul magazinelor de tip convenience şi al celor amplasate în benzinării.
Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 7,5% anul trecut, un ritm ceva mai lent decât în 2020, când avansul sărea de 10%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. În 2021, evoluţia pozitivă a fost susţinută în primul rând de o creştere a volumelor de vânzări (6%), dar, într-o mai mică măsură, şi de avansul preţurilor (1,5%). Totodată, creşterea a fost susţinută de deschiderea de noi magazine în comerţul modern.
Această evoluţie – plusul de 7,5% în 2021 versus 2020 - creionează o imagine de ansamblu asupra întregii pieţe a comerţului cu dominantă alimentară, însă dacă industria este privită în amănunt, se pot observa diferenţe considerabile de la un canal la altul, fapt ce indică preferinţele consumatorilor şi obiceiurile lor când vine vorba de shopping.
„Exceptând benzinăriile, a căror evoluţie accelerată reflectă revenirea după restricţiile de circulaţie din 2020, cea mai mare creştere de vânzări faţă de anul anterior a fost înregistrată în canalul de discount (Ă18,7%)“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Nielsen.