Companii

Ce a însemnat 2021 pentru comerţul cu dominantă alimentară: Canalul de discount e principalul câştigător, în timp ce supermarketurile mari au cea mai slabă evoluţie. Tradiţionalul creşte ca vânzări deşi pierde jucători

ANALIZĂ

Ce a însemnat 2021 pentru comerţul cu dominantă...

Autor: Cristina Roşca

15.03.2022, 19:00 151

♦ Comerţul modern în ansamblul său a continuat să se dezvolte anul trecut, crescându-şi numărul de magazine cu 8,5% ♦ La polul opus, hemoragia din comerţul tradiţional a continuat, astfel că numărul de chioşcuri şi alimentare a scăzut cu 3,8% în 2021 versus 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen ♦ În ceea ce priveşte vânzările, toate canalele au fost pe plus, ritmul variind însă puternic, de la 0,2% în cazul supermarketurilor mari la 32% în cazul magazinelor de tip convenience şi al celor amplasate în benzinării.

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 7,5% anul trecut, un ritm ceva mai lent decât în 2020, când avansul sărea de 10%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. În 2021, evoluţia pozitivă a fost susţinută în primul rând de o creştere a volumelor de vânzări (6%), dar, într-o mai mică măsură, şi de avansul preţurilor (1,5%). Totoda­tă, creşte­rea a fost susţinută de deschiderea de noi ma­gazine în comerţul modern.

Această evoluţie – plusul de 7,5% în 2021 versus 2020 - creionează o imagine de ansamblu asu­pra întregii pieţe a comer­ţului cu dominantă ali­men­tară, însă dacă in­dus­tria este privită în amă­nunt, se pot observa di­fe­renţe consi­dera­bile de la un canal la al­tul, fapt ce indică preferinţele consuma­to­ri­lor şi obiceiurile lor când vine vorba de shopping.

„Exceptând benzinăriile, a căror evo­luţie accelerată reflectă revenirea după restricţiile de circulaţie din 2020, cea mai mare creştere de vânzări faţă de anul anterior a fost înregistrată în canalul de discount (Ă18,7%)“, spun analiştii compa­niei de cercetare de piaţă Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO