Companii

Institutul Mastercard Economics: Rezervările pentru zboruri turistice şi în scop de afaceri au depăşit nivelul din 2019; croazierele sunt încă sub 2019, dar pe creştere

Institutul Mastercard Economics: Rezervările pentru...

Autor: Roxana Rosu

18.05.2022, 16:15 82

Rezervările pentru zboruri turistice şi în scop de afaceri la nivel global au depăşit nivelurile dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile pentru rutele de croazieră, autobuze şi trenuri au înregistrat creşteri semnificative în acest an, după doi ani de turbulenţe pe piaţa de travel, arată o cercetare a Institutului Mastercard Economics.

Analiza acoperă 37 de pieţe despre starea globală în ceea ce priveşte călătoriile într-o perioadă post-vaccinare şi cu măsuri mai puţin restrictive a erei pandemiei.

Datele arată că, dacă tendinţele pentru rezervarea zborurilor continuă în ritmul actual, în 2022 vor zbura cu 1,5 miliarde de pasageri mai mult faţă de anul trecut.

Redresarea călătoriilor a fost un subiect discutat pe larg de consumatori o mare parte a pandemiei. Până la sfârşitul lunii aprilie, rezervările globale de zboruri pentru agrement au depăşit nivelurile din 2019 cu 25%; rezervările de zboruri de agrement pe distanţe scurte şi medii au crescut cu 25%, respectiv cu 27%. Rezervările de zboruri în scop de afaceri la nivel mondial au depăşit nivelurile dinainte de pandemie pentru prima dată în martie, cu o creştere de două cifre, în aprilie, pentru zborurile pe distanţe lungi. Revenirea la birou a fost un factor important.

Puternic afectată, industria transporturilor înregistrează de asemenea o revenire. Cheltuielile globale pentru croaziere au crescut cu 62% din ianuarie până la sfârşitul lunii aprilie, deşi rămân sub nivelurile din 2019. Transportul cu autobuzul a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile cu transportul feroviar de pasageri rămân cu 7% mai mici. În acelaşi timp, călătoriile cu maşina îşi menţin atractivitatea, cheltuielile pentru taxe de drum şi închirieri de maşini crescând cu aproape 19%, respectiv 12%.

În plus, cheltuielile pentru diverse experienţe din timpul călătoriilor iau avant: în cea mai mare parte a anului, turiştii internaţionali au cheltuit mai mult pe experienţe decât pe suveniruri atunci când se aflau la destinaţie. Cheltuielile experienţiale sunt acum cu 34% peste nivelurile din 2019; zonele care înregistrează cele mai mari creşteri ale cheltuielilor sunt barurile şi cluburile de noapte (72%) şi parcurile de distracţie, muzeele, concertele şi alte activităţi recreative (35%). Cheltuielile turistice internaţionale pentru experienţele la destinaţie au crescut cu 60% în Singapore şi cu aproximativ 23% în S.U.A. În Regatul Unit, creşterea cheltuielilor lunare în 2022 s-a dublat faţă de nivelurile din 2019, ajungând în luna aprilie la 140%.

„Pe măsură ce revenirea la normal are loc în întreaga lume, această mobilitate este esenţială pentru o revenire la viaţa pre-pandemică”, a declarat Bricklin Dwyer, economist-şef Mastercard şi şeful Institutului Mastercard Economics. „Rezilienţa consumatorului de a reveni la „normal” şi de a recupera timpul pierdut ne oferă optimism că recuperarea va continua pe un trend asecendent, chiar dacă există denivelări pe parcurs.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO