♦ Heineken este, ca cifră de afaceri, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa berii, după Ursus Breweries, cel din urmă fiind lider şi în ceea ce priveşte cel mai bine vândute branduri pe categorii, conform celor mai recente date.
Thibaut Boidin, managing director al Heineken România, producător de bere ce deţine trei unităţi de producţie pe plan local, spune că în 2024 piaţa locală a berii a avut o creştere modestă, însă peste cea din anii trecuţi, marcaţi de majorarea accizei, un nivel ridicat al inflaţiei şi al costurilor.
„Evoluţia pieţei în 2025 va depinde foarte mult de contextul macroeconomic, deci este greu de prezis modul în care va creşte. Un factor important în creşterea pieţei este stabilitatea politică, economică, fiscală, care oferă predictabilitate şi siguranţă companiilor care investesc în ţară. Investiţiile în reducerea impactului asupra mediului rămân o zonă de interes şi anul acesta, cu tot mai mulţi jucători de pe piaţă investind în proiecte dedicate“, a declarat executivul într-un răspuns acordat ZF cu ocazia redactării anuarului ZF Top 1000 cele mai mari companii, care va fi lansat în perioada imediat următoare.