Companii

Interbrands: Piata a revenit la ritmuri de crestere optimiste

05.09.2008, 22:24 21

Interbrands, cea mai mare companie de distributie a bunurilor de larg consum (FMCG), a revenit la estimari mai optimiste de crestere pentru acest an, dupa ce la inceputul lui 2008 avalansa de stiri negative privind impactul declinului pietelor financiare a generat teama in randul companiilor de pe piata. "Evolutia pietei in primul semestru a fost peste asteparile noastre de la inceputul anului, astfel incat acum suntem mai optimisti privind rata de crestere in 2008", afirma Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution.
El mai spune ca se observa pe piata mentinerea trendului de orientare catre produse premium, insa subliniaza faptul ca migrarea consumatorilor catre acest segment nu mai este acum la fel de puternica precum era in urma cu un an. Interbrands distribuie produse ale unor jucatori lider pe piata FMCG, precum P&G sau British American Tobacco - cea mai mare companie din acest sector. Preturile mai mari din acest an la combustibil si alimente, precum si cresterea costului creditarii, se resimt printr-o incetinire a dezvoltarii consumului in FMCG, spun managerii din piata. Cu toate acestea, rezultatele raportate pana acum de retaileri si producatori de top din sectorul FMCG, pentru primul semestru din 2008, indica o evolutie a vanzarilor in linie cu dinamica de anul trecut.
De exemplu, Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri, a realizat o crestere organica de circa 10% in S1, acelasi ritm fiind raportat si anul trecut fata de 2006. Eugen Zbircea, directorul general al centralei de achizitii Provera Romania (care reuneste retelele Cora si Profi), crede ca brandurile puternice vor continua sa castige, chiar si in conditiile incetinirii cresterii pietei FMCG, deoarece consumatorii le sunt fideli. La randul sau, directorul general al retelei Selgros Cash & Carry Romania, Alexandru Vlad, spune ca segmentul produselor alimentare continua sa aduca cresteri insemnate companiei si precizeaza ca, in prima jumatate a anului, evolutia vanzarilor in magazine a depasit ritmul de crestere al fluxului de clienti, ceea ce indica un avans al bonului mediu la casa. Printre marii producatori din industria FMCG care au raportat cresteri double digit ale vanzarilor in S1 se numara Pepsi Americas, Friesland Foods, JTI sau Romaqua Group.
Evolutia consumului vine pe fondul unei cresteri economice in Romania de aproape 9% in primul semestru al anului, ritm ce a depasit chiar si cele mai optimiste estimari ale analistilor.

Cititi un interviu cu Rand Sherif despre planurile Interbrands in editia de luni a ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO