Companii

Interviu Adrian Ciceu, Shell România: Tranziţia energetică este unul dintre motivele revenirii noastre în România. În această direcţie vor fi majoritatea iniţiativelor de business

Adrian Ciceu, country manager, Shell România: Momentul în care Shell a decis ieşirea din businessul de retail din România a fost unul în care grupul se concentra strategic pe partea de upstream. Era o altă epocă, iar priorităţile Shell erau foarte diferite de cele de acum. În acest moment, trendul către energie verde este dominant şi va constitui filonul majorităţii iniţiativelor de business ale Shell.

Adrian Ciceu, country manager, Shell România: Momentul în care Shell a decis ieşirea din businessul de retail din România a fost unul în care grupul se concentra strategic pe partea de upstream. Era o altă epocă, iar priorităţile Shell erau foarte diferite de cele de acum. În acest moment, trendul către energie verde este dominant şi va constitui filonul majorităţii iniţiativelor de business ale Shell.

Autor: Roxana Petrescu

19.05.2021, 12:00 459

Shell, unul dintre giganţii industriei petroliere, şi-a stabilit pentru anul 2050 ţinta de zero emisii pentru operaţiunile globale, un buget de 2-3 miliarde de dolari fiind dedicat anual pentru proiecte de energie verde şi soluţii energetice. Gazul va fi tot mai important, alături de proiectele de captare şi stocare a carbonului, hidrogenul fiind alternativa de mobilitate care va ocupa un rol central la nivel de grup. Această reorientare aproape de neimaginat a colosului petrolier a făcut din nou atractivă piaţa locală, Shell revenind direct în România după o absenţă de 15 ani.

„Momentul în care Shell a decis ieşirea din business-ul de retail din România a fost unul în care grupul se concentra strategic pe partea de upstream (explorare şi producţie de hidrocarburi – n.red.). Era o altă epocă, iar priorităţile Shell erau foarte diferite de cele de acum. În acest moment, trendul către energie verde este dominant şi va constitui filonul majorităţii iniţiativelor de business ale Shell“, spune Adrian Ciceu, country manager, Shell România.

Compania şi-a reluat activitatea în mod direct din aprilie anul acesta, Ciceu construind o echipă de 57 de persoane.

Shell a fost de altfel primul gigant internaţional care a pariat pe retailul din carburanţi din România, dar în 2007 firma a decis să părăsească piaţa locală, staţiile fiind preluate de grupul petrolier maghiar MOL. Acum, Shell este prima companie petrolieră de talie internaţională care-şi modelează portofoliul pe direcţiile tranziţiei energetice, iar România a intrat din nou pe radarul său.

„Shell şi-a asumat un obiectiv foarte ambiţios, acela de a deveni lider în furnizarea de energie curată. Departamentele noastre de cercetare şi dezvoltare au generat soluţii tehnologice inovatoare. Unele dintre ele sunt deja disponibile clienţilor noştri, iar altele  vor fi implementate în viitorul previzibil. Majoritatea acestor soluţii au legătură cu eficientizarea carburanţilor convenţionali şi cu introducerea şi accesul cât mai larg către carburanţi de generaţie nouă, green. Tranziţia energetică nu este un proces trivial.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO