„În Bucureşti încă este loc de dezvoltare. Dar, spre exemplu, dacă acum se va mai construi un mall nou, un altul existent va fi afectat. Cineva care obişnuia să meargă la unul existent se va duce acum la cel nou“, explică Alex Morar, CEO al fondului de investiţii NEPI Rockcastle.
Aproape 60% din spaţiile moderne de retail programate spre livrare în 2019 reprezintă extensii ale centrelor existente şi, cu excepţia a două extinderi, totalizând 22.500 de metri pătraţi – Veranda Mall şi Colosseum Retail Park, investiţiile merg în oraşe secundare şi terţiare, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară JLL România.
Dezvoltatorii imobiliari au în plan să construiască în România încă 250.000 mp până la sfârşitul lui 2019. Dintre cele 11 proiecte anunţate pentru 2019, doar trei sunt centre complet noi, la Sibiu, la Târgu-Mureş şi la Baloteşti (judeţul Ilfov), aceasta din urmă fiind singura localitate de mici dimensiuni în care se livrează un proiect comercial în 2019, având însă o foarte mare zonă rezidenţială din segmentul superior.