♦ La nivel de 2022, compania şi-a bugetat 300 de deschideri şi remodelări, acestea din urmă fiind majoritare ♦ Totuşi, cel puţin 100, adică o treime din total, vor fi magazine nou-inaugurate ♦ Compania are pentru 2022 un buget de investiţii record, de 120 mil. euro, cu 20 mil. euro (100 mil. lei) peste nivelul din anii anteriori.
Profi, unul dintre cei mai extinşi jucători din comerţul local, cu o reţea de aproape 1.600 de magazine, şi-a bugetat pentru acest an o creştere like for like a cifrei de afaceri peste nivelul inflaţiei, deci peste 15%. Avansul total va fi şi mai mare, dat fiind că grupul va deschide şi circa 100 de supermarketuri şi magazine de proximitate noi. Anul trecut, Profi Rom Food, compania care operează reţeaua, a obţinut afaceri de 9,5 mld. lei (1,9 mld. euro), plus 8%.
O creştere a businessului peste nivelul inflaţiei înseamnă de fapt un plus real, venit din volume, nu doar un avans susţinut de scumpiri. „Anul acesta a fost unul interesant pentru business. Am început 2022 cu restricţii încă în vigoare, legate de pandemia de COVID-19, restricţii pe care noi nu le prinsesem în buget pentru că speram că nu vor mai fi active“, spune Andrei Bica, CFO al Profi.