♦ Anul 2025 ar putea aduce o redresare a consumului de băuturi răcoritoare, după un an 2024 care a adus un declin în majoritatea categoriilor mari, iar inovaţiile, optimizarea portofoliului, creşterea numărului de ambalaje disponibile şi promoţiile sunt „asul din mânecă“ al liderului Coca-Cola HBC România în acest an.
„Investim în portofoliu, investim în promoţii, investim în a face brandurile mai puternice, investim în digitalizare, (...) investim în tot ceea ce ne aduce reducere de costuri, predictibilitate şi eficienţă în business ca să răspundem provocărilor care vor continua să vină“, a spus Cornel Cărămizaru, director general al Coca-Cola HBC România, într-un interviu acordat ZF. El a preluat conducerea companiei în august anul trecut, după ce anterior a lucrat pentru producătorul de lactate FrieslandCampina. Intrarea lui Cornel Cărămizaru în sistemul Coca-Cola a venit într-un moment dificil pentru industria băuturilor răcoritoare, după ce TVA a crescut în 2023 de la 9 la 19% la băuturile nealcoolice, iar la începutul anului 2024 a fost introdusă taxa pe zahăr. În plus, costurile s-au mărit şi odată cu proiectul de implementare a Sistemului Garanţie-Returnare.
„Consumatorul a avut o provocare în ceea ce priveşte venitul disponibil şi a trebuit să reacţioneze la această creştere de preţuri. Dacă ne uităm la reacţiile consumatorilor, acestea au fost diferite. Unii au scăzut frecvenţa, deci au cumpărat mai rar, alţii au crescut achiziţia produselor în promoţii, deci au început să îşi manifeste mult mai clar şi mai pregnant interesul pentru preţ, lucru care cumva este iarăşi de înţeles şi nu era neapărat la fel de vizibil înainte de acest puseu inflaţionez şi înainte ca aceste schimbări de taxe şi creştere de costuri să existe“. De asemenea, un alt comportament al consumatorilor din ultima perioadă este de optimizare a cantităţii de băuturi pe care o consumă.