Companii

INTERVIU EXCLUSIV ZF. Din culisele tranzacţiei Aqua Carpatica-PepsiCo: doi ani de negocieri, discuţii Bucureşti – Londra – New York şi un acord care deschide graniţele lumii pentru un brand românesc de ape minerale

Autor: Dana Ciriperu

03.08.2022, 18:00 499

♦ Jean Valvis, creatorul Aqua Carpatica, a semnat un acord cu gigantul internaţional PepsiCo prin care cedează 20% din acţiunile companiei şi deschide graniţele lumii pentru Aqua Carpatica ♦ Ce urmează: o nouă fabrică în 2024, exporturi care vor creşte de la 6-7% pondere în prezent la 33-35% în cinci ani, creşterea echipei şi ambiţia de a fi numărul unu mondial pe piaţa premium a apelor naturale.

PepsiCo, Lactalis şi Coca-Cola. Trei dintre cele mai mari grupuri internaţionale din industria bunurilor de larg consum au bătut palma în ultimii 20 de ani cu Jean Valvis, antreprenorul greco-elveţian, „de adopţie bucovinean“, care a creat Aqua Carpatica (ape minerale), LaDorna (produse lactate) şi Dorna (ape minerale).

„A fost cea mai lungă şi cea mai dificilă negociere“, rezumă Valvis într-un interviu acordat ZF doi ani de discuţii cu gigantul PepsiCo, un grup cu 70 mld. euro cifră de afaceri, pentru care Aqua Carpatica înseamnă o cale deschisă pe piaţa apelor minerale premium.

Complexitatea acordului vine în primul rând din faptul că Valvis va rămâne acţionar majoritar, nu face exit-ul cum s-a întâmplat la cele două tranzacţii anterioare, cu Coca-Cola şi Lactalis, astfel că s-au pus pe masă strategii de dezvoltare, bugete, planuri de marketing, idei şi pieţe care se pot dezvolta, structuri de conducere şi de decizie pentru Aqua Carpatica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO