♦ Marca Renault introduce optimizări ale producţiei similare cu ideile lansate iniţial pentru Dacia - reducerea numărului motorizărilor şi versiunilor de echipare pentru un control mai mare asupra vânzărilor.
Dacia a reuşit în 2022 să depăşească Renault la numărul de maşini noi înmatriculate pentru două luni la rând, în condiţiile în care de obicei Renault vinde cu 30 până la 50% mai multe maşini decât brandul românesc.
„Dacia creşte pentru că poate produce, dacă nu a avut acei furnizori cu probleme, uzina poate livra. Acum la Renault am revenit pe creştere în septembrie faţă de perioada similară a anului trecut şi situaţa se îmbunătăţeşte în retail. Am ales să prioritizăm vânzările în retail, către persoane fizice şi la Renault. În Franţa Renault este acum numărul 1 pe retail, poziţie pe care nu a deţinut-o anul trecut. Deja avem o creştere de 20% pe retail în 2022 şi în perioada crizei microcipurilor ne-am concentrat pe livrările către persoane fizice“, a spus Fabrice Cambolive, directorul operaţional al mărcii Renault, care între 2009 şi 2011 a condus şi vânzările mărcilor Renault, Nissan şi Dacia în România.
Dacia a produs în primele nouă luni ale acestui an 230.000 de maşini la Mioveni, faţă de aproape 195.000 în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor ACAROM.