Companii

INTERVIU. Leszek Wącirz, country manager la Nestlé România: Avem ca ţintă dublarea activităţii în România în următorii 5-10 ani, prin creştere organică, dar şi prin potenţiale achiziţii. Am investit peste 250 mil. lei doar în ultimii 10 ani

Leszek WĄcirz, country manager la Nestlé România: România este o piaţă foarte importantă pentru noi atât în regiune, cât şi în context european. Este o piaţă unde avem loc de creştere, unde putem aduce produse bio, produse pe bază de plante.

Leszek WĄcirz, country manager la Nestlé România: România este o piaţă foarte importantă pentru noi atât în regiune, cât şi în context european. Este o piaţă unde avem loc de creştere, unde putem aduce produse bio, produse pe bază de plante.

Autor: Cristina Roşca

23.11.2021, 10:00 194

♦ Gigantul elveţian a avut în 2020 în România afaceri de 933 de milioane de lei, în creştere uşoară, de sub 1%, faţă de anul de dinaintea pandemiei ♦ Produsele companiei se vând atât în retailul offline şi online, cât şi în farmacii, în HoReCa sau direct clienţilor companii în cazul cafelei ♦ Grupul este prezent local cu branduri precum Nescafe, Dolce Gusto, Lion, KitKat, Joe, Maggi, Nesquik sau Chocapic ♦ Compania acoperă mai multe segmente de piaţă, de la cafea la dulciuri şi de la mâncare pentru bebeluşi la hrană pentru animale.

Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de dulciuri, cafea şi mân­care pentru animale de companie, a in­ves­tit peste 250 de mi­lioa­ne de lei în Ro­mâ­nia în ultimii zece ani. Investiţiile efec­tu­a­te se referă atât la mo­dernizarea clădirilor, cât şi la achi­ziţii de echipa­mente şi mobilier.

„Investiţiile realizate de Nestlé România în perioada 2011-2018 au re­pre­zentat aproximativ 0,5% din to­ta­lul investiţiilor efectuate la nivel naţio­nal în sectorul de comerţ cu ridicata. În 2020, doar în echipa­men­te, mobilier, modernizări de clădiri au mers peste 17 milioane de lei. În plus, investim con­stant în aducerea de noi produse pe piaţă şi în fiecare an susţinem pro­iec­te educaţionale şi de sustena­bi­li­tate“, spune Leszek Wącirz, country ma­nager la Nestlé România.

Gigantul elveţian este prezent în Ro­mânia din 1996, când primele bran­­duri Nestlé au fost aduse pe pia­ţă. Isto­ria a început să se scrie cu şase an­­ga­jaţi, iar astăzi, 25 de ani mai târ­ziu, sunt circa 500, conform da­telor pu­bli­ca­te la Ministerul de Fi­nanţe şi afe­ren­te lui 2020. „În 2000, Joe a devenit par­te a por­­tofoliului nostru de produse, trans­­for­mându-se în scurt timp în­tr-una din cele mai apreciate mărci. În 2004 am lansat pe piaţă NESCAFÉ 3 în 1. În 2015 am deschis Nes­presso Boutique pentru pasionaţii de cafea. În 2020 am făcut parteneriatul cu Star­bucks (elveţienii au dreptul să folo­sească brandul pentru retail – n.red.).“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO