♦ La Craiova Ford Otosan România a derulat în 2023 şi 2024 una dintre cele mai ample campanii de recrutare: 1.300 de noi salariaţi au venit în uzina auto pentru a creşte capacitatea de producţie de la 250.000 la 272.000 de maşini anual şi pentru a livra primele trei autovehicule electrice asamblate local Puma Gen E şi E-Tourneo & E-Transit Courier.
Recrutarea unui număr mare de angajaţi a reprezentat cea mai mare provocare, din ultimii ani, pentru uzina Ford Otosan de la Craiova, având în vedere criza de forţă de muncă din România. Compania a ajuns în 2024 la un total de 6.600 de angajaţi după ce a recrutat 1.300 de noi salariaţi, care au acum misiunea de a asambla cele trei modele – Puma, Transit şi Tourneo Courier, toate în versiuni atât cu motoare termice cât şi în versiuni electrice. Mai mult, la aproape doi ani de când uzina a fost preluată de Ford Otosan de la Ford Motor Company, aceasta a livrat în 2024 peste 250.000 de maşini, record absolut pentru Craiova. Creşterea vine în contextul în care Ford Motor a derulat în 2024 campanii de reducere a numărului de angajaţi în Europa, iar Craiova, alături de celelalte uzine Ford Otosandin Turcia, este singura uzină unde sunt asamblate modele Ford care au continuat recrutările.
„Nu am identificat provocări majore sau bariere în atragerea noilor angajaţi. Am o echipă experimentată şi motivată, iar promovarea acestor posturi vacante s-a făcut atât de firmele de recrutare cu care colaborăm, cât şi de către angajaţii noştri“, a spus Marina Babara, director resurse umane la Ford Otosan Romania.
Pe de altă parte, pentru a compensa lipsa forţei de muncă, raza de acoperire a uzinei a ajuns la 50 km.