♦ „Dacă te uiţi în termeni de populaţie, poţi identifica rapid în ce oraşe ne uităm. Deci explorăm posibilităţi şi sperăm că în curând vom putea anunţa unde şi când“.
Vincent Devloo, area retail manager în cadrul IKEA Europa de Sud-Est, regiune care include România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina, spune că România aduce 44% din cifra de afaceri de la nivelul regiunii şi că piaţa locală este una în plină expansiune, interesul pentru mobilarea casei în România creşte şi asta s-a văzut şi în evoluţia businessului companiei în ultimele luni.
„De la începutul anului fiscal (septembrie 2024) până în aprilie 2025 IKEA a înregistrat în România o creştere de 10% în volum şi de aproximativ 8% în valoare. Asta arată că strategia noastră de scădere a preţurilor a funcionat. Deci vindem mai multă cantitate cu mai puţine venituri, iar asta înseamnă că investim în continuare în accesibilitatea produselor noastre. Deci aş putea spune că până acum ultimele luni au mers foarte bine“, a spus Vincent Devloo în cadrul unui interviu acordat ZF. El a preluat funcţia de area retail manager în august 2022 şi este responsabil în mod direct de activitatea companiei pe piaţa din România, unde IKEA are trei magazine. El a început să lucreze pentru retailerul suedez în 2006, având mai multe funcţii în mai multe ţări.
Vincent Devloo vorbeşte despre România ca despre o piaţă unde este important să te concentrezi pe creştere şi spune că a văzut atât o evoluţie pozitivă a numărului de vizitatori în magazine anul trecut, cât şi a vânzărilor în online. În România, online-ul reprezintă peste 30% din vânzările anuale ale IKEA. În anul anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), IKEA a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale din România, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei. Practic, online-ul contribuie cu peste 420 de milioane de lei la cifra de afaceri totală a companiei.