Companii

Într-o economie globală, unde concurenţa creşte văzând cu ochii, există domenii unde brandul nu contează?

Într-o economie globală, unde concurenţa creşte...

Autor: Cristina Roşca

17.05.2025, 00:06 171

În industria bunurilor de larg consum, dar şi în modă sau electrocasnice, brandul a avut şi continuă să aibă un rol major. În cazul altor sectoare, precum real-estate sau materiale de construcţii, dar şi în cazul afacerilor B2B, până nu de mult, marca nu era percepută ca fiind un ingredient-cheie în reţeta de business. Acest lucru s-a schimbat.

Brandul este pentru o companie ceea ce pentru oameni înseamnă personalitatea şi principiile de viaţă, crede Anca Rarău, managing partner al Brandocracy, platformă de consultanţă în branding şi marketing strategic.

„Aşadar, nu există vreun domeniu în care brandul să nu conteze. Prin excepţie, singurele situaţii în care se poate afirma că brandul contează mai puţin sunt cele specifice companiilor care operează pe pieţe închise, în economii centralizate, care au monopol şi sunt deţinute de stat. Într-o piaţă cu un singur competitor, clientul este captiv, nu are posibilitatea de comparaţie sau alegere. Dar chiar şi în cazul unei companii-monopol, brandul devine extrem de relevant în situaţia în care îşi propune să se extindă pe alte pieţe sau să se listeze pe pieţe de capital externe“, explică ea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro