Companii

Intrarea LIDL schimba ierarhia in retailul alimentar: grupul german Schwarz devine al treilea mare jucator, dupa Metro si Rewe

Intrarea LIDL schimba ierarhia in retailul alimentar: grupul german Schwarz devine al treilea mare jucator, dupa Metro si Rewe
24.02.2010, 00:00 1169

Germanii raman singuri la varful clasamentului celor mai mariretaileri, pentru ca odata cu preluarea retelei de discountere Plusgrupul LIDL & Schwarz, care detine la nivel local sihipermarketurile Kaufland, ajunge la vanzari mai mari decatCarrefour la nivel local.

La cinci ani de la intrarea pe piata cu reteaua Kaufland, grupuldetinut de familia Schwarz ii devanseaza pe francezii de laCarrefour, care in 2001 deschideau primul hipermarket dinRomania.

Carrefour a raportat anul trecut afaceri de 1,13 miliarde deeuro in Romania. Spre comparatie, cele doua retele detinute inprezent de Schwarz, Kaufland si Plus, au realizat in 2009 vanzaride aproximativ 1,3 miliarde de euro, potrivit estimarilor ZF, dincare 369 mil. euro reprezinta cifra de afaceri raportata de Plus.Retailul alimentar modern este estimat la aproape 8 mld. euro.

Este pentru prima data cand un retailer cu discount ajunge atatde sus in ierarhia marilor lanturi de magazine active in Romania,pe care "piesele de rezistenta" erau pana anul acestahipermarketurile. Mai mult, datorita celor sase unitati noianuntate pentru acest an de Kaufland, grupul LIDL & Schwarz arputea ajunge la finele lui 2010 la distanta foarte mica de Rewe,operatorul retelelor Selgros Cash & Carry, Billa si PennyMarket, cu afaceri de 1,5 - 1,6 miliarde de euro.

Cu toate ca apartin aceluiasi grup, in prezent LIDL si Kauflandactiveaza in Romania ca doua companii independente - fiecare firmaare propria cladire de birouri si propriul centru logistic. Esteposibil ca acest mod de operare sa continue si dupa integrareaPlus, cele doua retele fiind operate si la nivel international inmod independent. Retailerii de pe piata vad chiar o canibalizare acelor doua branduri. "Nu cred ca LIDL va avea o centrala deachizitii comuna cu reteaua Kaufland, pentru ca magazinele LIDLmizeaza mult pe produsele marci proprii. Probabil ca daca retelelevor fi intr-o oarecare competitie una cu cealalta, vor castiga maimult decat daca vor colabora", spune managerul unui lant demagazine, care nu a dorit sa-i fie precizat numele.

Ce diferentiaza cele doua retele?

Un magazin LIDL are, in medie, o suprafata de vanzare de 1.000de metri patrati si listeaza aproximativ 1.500 de produse, ofertafiind limitata la segmentul inferior si mediu de pret, iar pondereamarcilor proprii este mult mai mare decat media pietei de retailalimentar, de 10% in acest moment.

La randul sau, un hipermarket Kaufland are o suprafata devanzare de 3.000-5.000 de metri patrati si un numar mai redus demarci proprii, printre articolele listate fiind incluse si produsepremium. Concernul LIDL & Schwarz are afaceri de peste 40 mld.euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO