Companii

Ioana Ilie-Dobre, director general Bringo, platformă de livrări deţinută de grupul Carrefour: Cumpărăturile online de alimente au crescut accelerat în pandemie, până la 1% din tot comerţul de profil. Până în 2025 ar putea depăşi ponderea de 4%

Ioana Ilie-Dobre, director general Bringo: Prima schimbare mare pe care am observat-o a fost creşterea accelerată a coşului mediu de cumpărături din magazine alimentare. În situaţii normale, acesta este un indicator relativ stabil la nivel de magazin. Şi mai interesant este că nici până acum coşul mediu nu s-a întors la nivelul de dinaintea stării de urgenţă.

Ioana Ilie-Dobre, director general Bringo: Prima schimbare mare pe care am observat-o a fost creşterea accelerată a coşului mediu de cumpărături din magazine alimentare. În situaţii normale, acesta este un indicator relativ stabil la nivel de magazin. Şi mai interesant este că nici până acum coşul mediu nu s-a întors la nivelul de dinaintea stării de urgenţă.

Autor: Cristina Roşca

30.10.2020, 00:07 565

 Vânzările online de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au ajuns la 200-220 de milioane de euro în acest an în contextul în care toată piaţa de bunuri de larg consum este estimată la 20-22 mld. euro  Dacă ponderea acestui tip de comerţ va ajunge la 4% în totalul vânzărilor de bunuri FMCG, încasările din online se vor apropia de pragul de 1 mld. euro, conform calculelor ZF.

„Este greu de folosit cuvântul „câştigător“ în aceeaşi pro­po­ziţie cu pandemia, dar este adevărat că în contex­tul creat de COVID-19, co­mer­ţul online a cunoscut o creştere consi­de­rabilă. În vârful pandemiei, numărul de comenzi pla­sate pe zi pe Bringo a ajuns să fie de până la 10 ori mai mare decât în perioada ante­rioa­ră“, spune Ioana Ilie-Dobre, director general al platformei de livrări Bringo, controlată de gru­pul Carrefour şi activă în 36 de oraşe din ţa­ră. Ea a fost numită recent în această func­ţie, fiind recrutată de la Uber Eats, companie care s-a retras în 2020 de pe piaţa locală. Exis­tă în continuare serviciul de transport Uber.

Jucătorii din comerţul cu dominantă ali­mentară - lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri – au deschis magazine on­line încă de acum mai bine de cinci ani pentru a fi pregătiţi pentru momentul în care această „revoluţie“ va avea loc. Mai exact, de multă vre­me românii cumpără electronice şi electro­casnice, călătorii, cărţi sau haine on­line. Ali­men­tele şi băuturile rămăseseră un ultim bas­tion de cucerit pentru acest timp de co­merţ. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO