Ioana Pantelimon, fondator şi managing director al platformei Froopt.ro, care comercializează produse bio, spune că schimbările legislative de anul acesta au determinat compania să se adapteze noului context economic, care îi face pe oameni să se uite mai puţin către produse bio, astfel că a pariat inclusiv pe abonamente pentru marile companii.
„Măsurile fiscale, chiar şi creşterea TVA, au mărit şi mai mult costul produselor, iar asta nu ajută deloc. Dacă înainte erau facilităţi pentru sector, adică o cotă TVA mai redusă pentru produse bio, acest lucru s-a schimbat. Acum este acelaşi TVA pentru toate produsele alimentare, ba mai mult, din august l-au şi mărit“, a spus antreprenoarea, care conduce una dintre cei mai importante platforme care deservesc capitala cu produse alimentare. Compania Agrop Delivery, care administrează Froopt.ro, a avut în 2024 o cifră de afaceri de 2,2 milioane de lei, conform datelor de la Ministerului de Finanţe. Ea adaugă că nu vede semne bune pentru piaţă în perioada următoare, mai ales că şi piaţa este una tânără, comparativ cu alte pieţe din vest.