Companii

Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio şi al grupului de comunicare WOPA: Obiectivul nostru este să facem filme cu o componentă comercială extrem de puternică. Pe lângă faptul că livrează randament, aceste filme ar trebui să reclădească apropierea spectatorului român de filmele româneşti

Autor: Alexandra Matei

27.01.2023, 14:54 565

Comedia românească „Taximetrişti” a fost produsă de BOLD Film Studio şi de grupul de comunicare WOPA, având un buget de 600.000 de euro. 

După primul weekend de la lansarea pe marile ecrane, filmul a ajuns la încasări de circa 1 mil. lei.

„Taximetrişti”, comedia românească regizată de Bogdan Theodor Olteanu şi scrisă alături de Adrian Nicolae, apărută în cinematografe în urmă cu o săptămână, îşi propune să readucă în atenţia publicului local filmele româneşti.

Producătorul filmului, Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio şi al grupului de comunicare WOPA, spune că obiectivul său este de a face filme româneşti, cu o componentă comercială extrem de puternică, care să vină în completarea filmelor de la Hollywood, pe care orice spectator român le consumă, oferindu-le românilor poveşti locale, cu care aceştia rezonează.

„Obiectivul nostru este să facem filme de public, cu o componentă comercială extrem de puternică. Pe lângă faptul că livrează randament producătorilor şi investitorilor, aceste filme ar trebui să reclădească apropierea spectatorului român de filmele româneşti. Până acum, filmele româneşti au fost mai degrabă dezvoltate pentru festivaluri internaţionale. Ce ne propunem noi este să ne aşezăm pe acest trend global, în care, alături de filmele mari de la Hollywood, spectatorii aşteaptă şi poveşti relevante, locale, cu care să rezoneze”, a spus Ionuţ Datcu, fondator al BOLD Film Studio şi al grupului de comunicare WOPA, care a produs comedia românească „Taximetrişti”.

Filmul, care a apărut în cinematografele din ţară pe 20 ianuarie, a fost realizat în circa patru luni de zile, spune el, însă aceasta este un caz fericit şi un produs care a apărut destul de rapid, întrucât este o adaptare a piesei de teatru cu acelaşi nume, pe care actorii o jucau deja de ceva timp.

Comedia românească îi are în distribuţie, printre alţii, pe Alexandru Ion, Rolando Matsangos, Maria Popistaşu, Victoria Răileanu, Monica Bîrlădeanu, Andi Vasluianu şi Cosmin Nedelcu (Micutzu).

„Taximetrişti” a avut un buget de aproximativ 600.000 de euro, iar încasările au ajuns, după primul weekend de difuzare pe marile ecrane, la 1 mil. de lei.

„Pe de-o parte, producţia acestui film este o investiţie proprie. Eu şi Costin Buta, partenerul meu de la WOPA, am fost angel investors ai acestui proiect. Apoi, alături de noi, au venit branduri care au avut plasare de produse în film, model pe care ne propunem să îl menţinem, dar şi private equity investors”, a detaliat Ionuţ Datcu.

Grupul WOPA pregăteşte deja un nou produs comercial pentru cinematografia românească. În viitor, menţionează fondatorul grupului, vor fi explorate şi alte zone de film, cum ar fi thriller sau lifestyle.

WOPA Este un grup integrat de comunicare, care oferă servicii companiilor multinaţionale şi locale, plecând de la partea de administrare de brand, strategie, creaţie şi implementare de campanii, până la servicii de digital, social media, corporate sau PR.

În prezent, în grup sunt patru companii aliniate pentru a livra soluţii la cheie oricărui tip de client, în funcţie de nevoile sale. Printre clienţi se numără branduri precum Stella Artois, Corona, Lidl, L'Oréal sau Sun Plaza.

Anul trecut, grupul de comunicare care a produs comedia românească „Taximetrişti” a avut afaceri de 35 mil. lei. WOPA lucrează, în acest moment, cu peste 60 de specialişti în comunicare.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO