♦ Sub brandul Brico Dépôt sunt deschise astăzi 32 de magazine cu afaceri de 1,5 mld. lei în 2023, în scădere cu 6% faţă de anul precedent ♦ Britanicii de la Kingfisher au intrat pe piaţa locală de bricolaj în 2013, iar circa 11 ani mai târziu discută exitul din România.
Grupul britanic Kingfisher, un gigant care deţine circa 1.900 de magazine de bricolaj sub mai multe branduri şi care are afaceri anuale de 13 mld. lire sterline, poartă discuţii pentru vânzarea reţelei Brico Dépôt din România, mutare ce ar marca exitul de pe plan local, spun sursele ZF din piaţă.
De preluarea Brico Dépôt s-au arătat interesate mai multe companii, inclusiv unele care nu sunt active în acest domeniu, însă în pole position se află francezii de la Leroy Merlin, mai spun sursele. De altfel, şi acum mai bine de un deceniu ei au vrut să cumpere Bricostore, reţeaua pe baza căreia a fost construit businessul Brico Dépôt de astăzi.
Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii Brico Dépôt din România nu au răspuns solicitării ZF privind aceste discuţii. Acţionarii Leroy Merlin nu comentează informaţiile.
„Nu dorim să comentăm aceste informaţii. Leroy Merlin în România, la fel ca toate companiile ADEO, lucrează la planul său de dezvoltare fizică şi digitală, cu scopul de a fi util locuitorilor din zonă. Problemele legate de locuinţe sunt în primul rând locale şi necesită apropierea de locuitori. Următoarele magazine Leroy Merlin ce se vor deschide sunt programate astfel: Piteşti săptămâna viitoare, iar altele vor urma, inclusiv două magazine în Bucureşti în 2025“, spune oficialii grupului ADEO, controlat de familia franceză Mulliez, prin reprezentanţii Leroy Merlin.