Companii

Italienii de la Astaldi ajung la 55 mil. euro in Romania

10.12.2003, 00:00 236

Grupul italian Astaldi, unul dintre cei mai puternici operatori europeni din domeniul constructiilor, estimeaza ca va incheia in acest an pe piata romaneasca cu o cifra de afaceri de aproximativ 55 mil. euro, in crestere cu 37%.
"Volumul de contracte semnate de Astaldi pe piata romaneasca se ridica insa la circa 180 mil. euro", a spus pentru Ziarul Financiar Francesco Scaglione, directorul general al Astaldi pentru Romania.
El a adaugat ca in 2004 cifra de afaceri progonozata este de 70 mil. euro,  compania avand in vedere participarea la o serie de proiecte de infrastructura, statii de epurare, lucrari de alimentare cu apa sau lucrari de constructii si reabilitare rutiera.
Pana acum, nivelul investitiilor facute de Astaldi in echipamente, instalatii si utilaje de constructii depasesc 40 mil. euro, potrivit ultimelor informatii disponibile.
Astaldi Grup a achizitionat in 2001 firma SUGT Calarasi, in care a investit peste 2 mil. euro (inclusiv costuri de achizitii) dezvoltand un atelier de mecanizare si o statie de concasare pentru agregate. Din cadrul grupului italian face parte si compania Italstrade, activa pe piata ronmaneasca dupa 1990 in domeniul infrastructurii.
Consortiul format din Astaldi (Italia), Max Bogl (Germania) si CCCF (Romania) a semnat ieri cu reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (fosta Administratie Nationala a Drumurilor) doua contracte de executie de lucrari in valoare de peste 80 mil. euro.
Primul contract, semnat cu consortiul mentionat in care Astaldi este lider de consortiu, vizeaza constructia tronsonului Drajna a€“ Fetesti cu o lungime de 36 km de pe autostrada Bucuresti a€“ Constanta, valoarea acestuia fiind de 54,4 mil. euro. Trei sferturi din finantare este acoperita din fondurile Uniunii Europene prin facilitatea ISPA, iar restul din sume asigurate de guvernul Romaniei. Perioada de executie prevazuta este de 36 luni, tronsonul rutier urmand a fi dat in folosinta in decembrie 2006.
Al doilea contract vizeaza reabilitarea unui tronson de 17,6 km intre Fetesti si Cernavoda, parte a autostrazii mentionate, valoarea lucrarilor ridicandu-se la 26,4 mil. euro. Termenul de finalizare al lucrarilor este stabilit pentru iunie 2005, in cadrul consortiului ce executa proiectul lider fiind firma germana Max Bogl. Finantarea este asigurata in aceleasi proportii de catre UE si guvernul Romaniei ca si la primul contract.Termenul de garantie al lucrarilor este de 24 luni.
"Acestea sunt primele contracte semnate de catre Max Bogl pe piata romaneasca. Pana anul acesta am avut deschisa aici o reprezentanta, din acest an avem o filiala - Max Bogl Romania SRL. Speram anul viitor sa derulam si alte comenzi pe infrastructura sau lucrari de modernizare", a spus Hans Holzinger, director executiv al Max Bogl pentru Romania.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO