Companii

Italienii de la Astaldi au câştigat anul trecut contracte de 700 mil. euro cu statul

Italienii de la Astaldi au câştigat anul trecut contracte de 700 mil. euro cu statul

Foto: Bogdan Stamatin

Autor: Andreea Neferu

21.03.2012, 19:21 1464

Astaldi a câştigat astfel patru contracte în consorţii cu alte firme, partea totală care ar urma să-i revină după finalizarea acestor proiecte ridicându-se la circa 272 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza participaţiilor Astaldi în fiecare proiect.

Astaldi a încasat anul trecut peste 269 de milioane de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru proiectele de autostrăzi şi drumuri naţionale pe care le are în derulare pe cont propriu sau în consorţiu cu alte firme, potrivit informaţiilor transmise de instituţia aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

Din această sumă, circa 95 de milioane de euro au fost încasate doar de Astaldi, în timp ce diferenţa de 174 de milioane de euro a fost încasată de compania italiană alături de alte firme cu care a format consorţii pentru proiecte de autostrăzi, aşa cum sunt spaniolii de la FCC Construccion sau nemţii de la Max Boegl.

"Infrastructura de transport şi-a confirmat rolul-cheie pentru activităţile grupului. Şoselele şi autostrăzile au contribuit cu 27% (la veniturile totale ale grupului Astaldi în 2011 - n.red.), cu lucrări în derulare în special în Italia, România şi Polonia", se arată în raportul publicat pe site-ul Astaldi.

Italienii, în topul constructorilor

Firmele italieneşti se numără printre cei mai importanţi constructori de pe piaţa locală, câştigând an de an unele dintre cele mai importante lucrări de infrastructură. De altfel, semnalul de bună cooperare cu firme italieneşti, şi mai ales Astaldi, a fost dat încă de acum 10 ani de către preşedintele Traian Băsescu, pe vremea când era primar al Capitalei.

Astaldi în cooperare cu spaniolii de la FCC Construccion au construit Pasajul Basarab, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură urbană din ultimii ani, care a costat în cele din urmă circa 240 de milioane de euro.

Tot Astaldi a lucrat împreună cu nemţii de la Max Boegl la Stadionul Arena Naţională din Capitală, care a costat aproximativ 200 de milioane de euro. Cele două proiecte au fost inaugurate anul trecut.

Italienii sunt familiarizaţi cu drumurile româneşti, firme precum Tirrena Scavi lucrând spre exemplu la autostrada Bucureşti - Moara Vlăsiei, contract în valoare de 184 milioane de euro. Alţi constructori italieni care lucrează pe piaţa locală sunt Pizzarotti, Impregillo, Carena, Itinera sau Studio Corona.

Anul 2011 i-a determinat pe cei de la Astaldi să se orienteze şi către alte tipuri de proiecte de infrastructură, pe lângă cele rutiere. Astfel, compania italiană a câştigat pentru prima oară un contract pe căi ferate, urmând să reabiliteze tronsonul Frontieră Curtici - Arad din vestul ţării, cu o lungime de circa 41 de kilometri. Contractul a fost câştigat în consorţiu cu Alstom Transport (Franţa), Swietelsky (Austria), Euro Construct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi Dafora (Gheorghe Călburean), valoarea contractului fiind de 254 milioane de euro.

Din această sumă, Astaldi ar urma să încaseze circa 48 mil. euro. Tot anul trecut, Astaldi şi-a adjude cat şi proiectul de construire a magistralei 5 de metrou Râul Doamnei-Eroilor, cu o valoare de 215 mili. euro, unde colaborează cu FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (controlată de Florea Diaconu) şi AB Construct (Georgeta Blaj).

Specialişti în autostrăzi

În toamna anului trecut, Astaldi a mai câştigat tot împreună cu nemţii de la Max Boegl contractul de construire a autostrăzii Cernavodă - Medgidia după ce în primăvara lui 2011 Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu francezii de la Colas pentru acest tronson. Tot Astaldi şi Max Boegl lucrează la autostrada Medgidia - Constanţa, pe care urmează să o finalizeze în întregime anul acesta. Anul trecut, Astaldi, în parteneriat cu Euro Construct Trading 98 şi Astalrom (unde acţionar majoritar este tot Astaldi), a câştigat construirea unui lot de 16 kilometri din autostrada OrăştieSibiu, pentru 114 milioane de euro.

Printre proiectele inaugurate anul trecut de italienii de la Astaldi se numără şi autostrada Arad-Timişoara, cu o lungime de circa 32 de kilometri, la care au lucrat împreună cu FCC Construccion. Valoarea contractului s-a ridicat la circa 115 milioane de euro şi a reprezentat cea mai importantă inaugurare de autostrăzi din 2011.

Astaldi a înregistrat anul trecut afaceri totale la nivel de grup de circa 2,4 miliarde de euro, în creştere cu 14,5% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net al grupului s-a ridicat la 72,6 milioane de euro, un avans de peste 15% faţă de 2010. La finalul anului trecut, portofoliul total de contracte al companiei însuma 10 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO