Wizz Air, cea mai mare companie aeriană din România ca număr de pasageri, ţinteşte un trafic de 15 milioane de pasageri până în 2025-2026 pe piaţa locală, unde va creşte capacitatea de zbor prin alocarea de noi aeronave.
„Businessul îşi revine, creştem capacitatea la 29 de avioane, din care 17 alocate pentru bazele din provincie din vară. Suntem încrezători în capacitatea pieţei aeriene locale de-a performa. Aducem noi avioane şi deschidem noi rute. România a fost una dintre cele mai rezistente pieţe pe care le-am avut în perioada COVID-19, deşi restricţiile au redus cererea în ultimii doi ani, dar piaţa locală a mers mai bine chiar şi decât cele din vestul Europei“, a declarat într-un interviu pentru ZF József Váradi, CEO al Wizz Air, unul dintre cei mai puternici executivi din industria aeriană. Wizz Air Group este o companie fondată în 2003 de actualul CEO, József Váradi şi de alte cinci persoane cu experienţă în sectorul aerian. În România, compania a început operaţiunile în 2007, odată cu intrarea ţării în UE. Compania are peste 1.000 de angajaţi pe piaţa din România.
El precizează că Wizz Air deţine o cotă de piaţă de 43% din România, fiind cea mai mare companie aeriană de pe piaţa locală.
„Estimăm un trafic de 9,4 milioane de pasageri în România în următoarele 12 luni, respectiv în perioada aprilie 2022-martie 2023, aproape dublu faţă de traficul de 4,8 milioane înregistrat de companie în aprilie 2021-martie 2022. Ne uităm la România ca la o piaţă în creştere, vrem să dezvoltăm reţeaua, să aducem noi avioane, să intrăm pe noi aeroporturi şi să lansăm noi rute pentru a creşte conectivitatea“.