Javier Garcia del Valle, CEO, Happy Tour, spune că există o serie de schimbări în comportamentul turiştilor în ultima perioadă, iar una dintre acestea este faptul că au renunţat să meargă în mai multe vacanţe scurte şi să aleagă doar două vacanţe cu o durată mai mare.
„Turiştii au tendinţa de a achiziţiona cât mai aproape de data călătoriei. Nu neapărat last minute-uri, dar nici ca în trecut cu jumătate de an înainte. În medie, rezervă azi pentru plecare în maximum două luni. În ultimul an, am observat, de asemenea, că aleg să zboare cu companii aeriene de linie decât cu cele low cost, dacă destinaţia permite. Cu excepţia Turciei unde all inclusive-ul e rege, în alte destinaţii optează doar pentru mic dejun. Am mai sesizat că a scăzut numărul vacanţelor scurte, de tip city break, şi rămân două vacanţe mai lungi în decursul unui an. Un lucru care în 2019 nu era la orice rezervare, asigurarea de călătorie pe care o achiziţioneaza aproape toţi turiştii, indiferent de destinaţie sau durata şederii“, spune Javier Garcia del Valle.