Companii

Jean Valvis reintra pe piata apelor minerale cu 12 milioane de euro, dupa sapte ani de cand a vandut Dorna catre Coca-Cola

Valvis reintra pe piata apelor minerale cu 12 milioane de euro
11.10.2009, 23:21 1444

La sapte ani de la vanzarea Dorna catre Coca-Cola, Jean Valvisreintra in businessul de ape minerale, o piata de 300 de milioanede euro, cu o investitie greenfield intr-o fabrica situata la 20 dekilometri de Vatra Dornei si un brand - Aqua Carpatica - destinatatat pietei externe, cat si celei locale. Omul de afaceri care aincasat peste 120 mil. euro din crearea si ulterior vanzareabrandurilor Dorna (catre Coca-Cola in 2002) si LaDorna (catreLactalis in 2008) va investi 12,5 mil. euro in noul business cu apeminerale si spune ca 80% din suma va fi finantata de o bancalocala. Valvis, un elvetian de origine greaca, isi leaga numele sibanii de Romania.

"Investitia totala in constructia fabricii, sustinereadistributiei, capitalul de lucru si bugetul de marketing din primulan de activitate se va ridica la 12,5 milioane de euro. In prezent,port discutii cu doua organisme de finantare. Ambele au formulat unnivel al dobanzilor foarte bun, la nivel concurential", afirmaValvis, 55 de ani, care insa nu precizeaza numele bancilor, darspune ca sunt doua institutii locale. Restul de 20% din investitiade peste 12 mil. euro va fi sustinuta din fonduri proprii. Consumulde apa minerala din Romania este de 61 de litri pe cap de locuitor,fata de 130 de litri media europeana, iar primii trei imbuteliatorilocali sunt Romaqua cu Borsec (grup detinut de Octavian Cretu),Coca-Cola HBC Romania cu Dorna si European Drinks cu IzvorulMinunilor (grup controlat de fratii Ioan si Viorel Micula).

Aqua Carpatica, noul brand creat de Jean Valvis, va intra incompetitie directa cu Dorna, marca pe care omul de afaceri elvetiande origine greaca a incasat 40 de milioane de euro in 2002, in ceamai mare tranzactie din industria alimentara la acea vreme.

La momentul exit-ului, piata de ape minerale era la un nivel de800-850 mil. litri, iar Dorna realiza vanzari de 80 milioane desticle pe an, potrivit datelor de la acea vreme. In prezent, piataa crescut la peste 1,3 miliarde de litri si o valoare de 300 mil.euro, dar este unul dintre putinele sectoare din industriabunurilor de larg consum in care antreprenorii romani detin peste70% din piata. "Am constatat cu surprindere ca desi Romania pare aavea o industrie a apelor minerale in crestere, cu un consum percapita de 61 de litri (fata de 130 litri media europeana- n. red.),in acest segment se pot observa lipsuri serioase. De aceea am decissa ma reintorc in industria apelor minerale, cu un produs unic lanivel mondial si voi face ceea ce trebuia sa faca Coca-Cola atuncicand a preluat brandul si strategia Dorna", explica Jean Valvisreferindu-se la strategia de export pentru brandul de ape mineraledin portofoliul Valvis Holding.

Productie de 100 de milioane de litri pe an

Valvis sustine ca in prezent resursele de apa minerala si platasunt mici comparativ cu nevoia de consum, de aceea producatorii isipermit sa amestece mai multe rezerve. Prin urmare, unele marci deapa plata sau minerala sunt prea sifonate, iar prea multe marciimportante nu au constanta in gust, sustine Valvis. "Cererea crestesi trebuie identificate noi rezerve, dar nu trebuie sa apara noicompanii care boteaza apa de put cu nume italienesti, adauga sifonsi se prezinta pe HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele - n.red.)ca un brand important", spune Valvis.

Potentialul de crestere al pietei l-a determinat pe omul deafaceri sa demareze in urma cu doar doua saptamani constructia uneifabrici de ape minerale, un proiect greenfield localizat in judetulSuceava, la 20 de kilometri de Vatra Dornei si la doar cativakilometri departare de unitatea de productie a brandului Dorna.

"Fabrica este construita dupa un proiect care va permite in timptriplarea capacitatii de productie. Initial, aceasta va fi de18.000 de sticle pe ora, respectiv 100 mil. sticle pe an si va aveaaproximativ 40-50 de angajati", mentioneaza Jean Valvis.

Brandul Aqua Carpatica, care va fi situat pe segmentul premium,va fi comercializat atat pe plan local, in ambalaj de PET sisticla, cat si in afara tarii, insa doar in ambalaj de sticla.

"Vom fi prezenti pe piata cu noul brand din 2010. In trei ani,aceasta apa va fi disponibila in locuri de top din New York,Londra, Paris, Roma si Madrid."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO