Companii

Jidvei se aşteaptă la vânzări mai mari cu 25% de sărbători

Jidvei se aşteaptă la vânzări mai mari cu 25% de sărbători

Autor: Ioana David

14.12.2011, 12:38 267

Jidvei, unul dintre cei mai mari producători de vin de pe piaţa locală, cu o cifră de afaceri de 18 mil. euro anul trecut, spune că vânzările din perioada sărbătorilor generează 13% din rulajul anual, iar la acest sfârşit de an se aşteaptă la rezultate mai bune comparativ cu cele din 2010.

"La acest moment estimăm că vânzările la final de an vor fi cu aproximativ 25% mai mari decât cele de anul trecut. Această estimare se bazează şi pe semnalele pe care le avem din piaţă pentru întreaga perioadă noiembrie-decembrie", a spus Cristian Fuga, director de marketing şi vânzări al Jidvei.
El a precizat că pentru întregul an ţinta iniţială prevedea un avans de 12% comparativ cu 2010, ţintă care a fost ajustată în creştere la mijlocul anului.

Primele creşteri

Aceste majorări apar după ce în 2009 şi 2010 businessul producătorului de vin s-a contractat ajungând la 18,2 mil. euro anul trecut, potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe. Spre comparaţie, în 2008 cifra de afaceri a companiei se apropia de pragul de 30 mil. euro.

Creşterea Jidvei nu este însă în concordanţă cu evoluţia industriei de vin, estimată la 350 mil. euro, care anul acesta va continua să scadă, potrivit estimărilor principalilor jucători.

Perioada noiembrie - decembrie reprezintă un vârf de consum pentru Jidvei, ca de altfel pentru toate companiile din industria bunurilor de larg consum, însă compania din Alba mai spune că o altă perioadă bună este şi iulie-august.

"Consumatorii au devenit mai încrezători în stabilitatea propriei situaţii economice, de aceea sunt mai dispuşi la cheltuieli, în special în perioada sărbătorilor. Totuşi, ei sunt mult mai atenţi la ceea ce cumpără, în special la raportul calitate/preţ", a mai spus Fuga.

Peste 50% din vânzările Jidvei se derulează în HoReCa (hoteluri, restaurante), diferenţa mergând în retail.

Au ajuns până în China

Jidvei, care deţine aproximativ 2.000 de hectare cultivate cu viţă-de-vie în judeţul Alba, exportă vin - sub 10% din cifra de afaceri - în state din Europa, dar şi în SUA şi Asia (fără China). Anul trecut pe lista statelor unde ajunge vinul de la Jidvei a fost trecută şiChina.

La nivelul întregii industrii româneşti, exporturile de vin sunt reduse comparativ cu potenţialul. O statistică a Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV) arată că România se află pe locul 32 în lume din punctul de vedere al exportului de vin, cu livrări externe situate sub 0,1 milioane de hectolitri, fiind depăşită de statele vecine Moldova, Bulgaria, Ungaria şi Serbia.

Primele 20 de companii din domeniul producţiei vinului au raportat anul trecut afaceri de peste 177 de milioane de euro, în scădere cu 6,8% comparativ cu nivelul de aproximativ 190 de milioane de euro în 2009, conform unei analize a ZF pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Cei mai mari jucători sunt Murfatlar, Cotnari, Jidvei, Vincon, Recaş, Halewood.

O piaţă mică

Primele 20 de companii din domeniul producţiei vinului au raportat anul trecut afaceri de peste 177 de milioane de euro, în scădere cu 6,8% comparativ cu nivelul de aproximativ 190 de milioane de euro în 2009, conform unei analize a ZF pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cei mai mari jucători sunt Murfatlar, Cotnari, Jidvei, Vincon, Recaş, Halewood.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO