Companii

JLL: Spaţiile ocupate preponderant de retaileri alimentari coperă 22% din totalul investiţiilor imobiliare din retailul european, faţă de 6% în urmă cu cinci ani

JLL: Spaţiile ocupate preponderant de retaileri alimentari coperă 22% din totalul investiţiilor imobiliare din retailul european, faţă de 6% în urmă cu cinci ani

Autor: Roxana Rosu

21.05.2021, 00:00 70

Piaţa imobiliară a retailului alimentar a rezistat incertitudinii economice, pandemia de COVID-19 oferind noi oportunităţi de creştere şi sporind apetitul investitorilor. Această evoluţie ar putea contribui la o revenire a sectorului de retail în piaţa investiţiilor imobiliare, tendinţă ce îşi face simţită prezenţa şi în România. Sectorul de retail a pierdut în ultimii ani din interesul investitorilor, în detrimentul pro­iectelor de birouri şi industriale.  Nici piaţa de investiţii din România nu a făcut excepţie, fiind dominată în ultimii 6 ani de tranzacţiile cu birouri. În 2019, 23% din volume au fost cu spaţii de retail, iar în 2020 ponderea s-a redus la doar 4%.

„Succesul reţelelor de retail alimentar şi implicit al schemelor ancorate de acest tip de magazine se vede şi din datele privind cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, care a crescut cu 2,2% în 2020 în principal datorită creşterii cu 5% a vânzărilor de produse alimentare. În acelaşi timp, ultimul an a marcat ascensiunea unor formate de retail operate de companii locale, precum DCN EU sau La Cocoş, care au reuşit să se poziţioneze cu succes pe o piaţă do­minată autoritar de jucători internaţionali. 

Cu siguranţă performanţa excelentă a acestor magazine va atrage atenţia investitorilor care au fonduri disponibile pentru proiecte de retail“, a declarat Andrei Văcaru, Head of Capital Markets JLL România. Un raport realizat de JLL & Union Investment evidenţiază creşterea tranzacţiilor cu spaţii ocupate preponderent de retaileri alimentari. Ponderea acestora a ajuns în 2020 la 22% din totalul investiţiilor imobiliare în sectorul de retail european, faţă de 6% în 2016. Activele imobiliare închiriate sau deţinute de operatori de retail alimentar, care au atras 6,7 miliarde de euro în 2020, vor continua să fie în atenţia investitorilor şi în 2021. 

 
AFACERI DE LA ZERO