Companii

Joe, creator de dulciuri pentru export: Aici, la Timişoara, cu oameni din România dezvoltăm branduri şi facem produse pentru alte ţări

Joe, creator de dulciuri pentru export: Aici, la Timişoara, cu oameni din România dezvoltăm branduri şi facem produse pentru alte ţări

Autor: Roxana Petrescu

27.12.2011, 11:13 1196

Napolitanele Joe făcute la Timişoara au devenit la finele lunii septembrie cel mai bine vândut produs în volume din piaţa dulciurilor, ajungând în perioada ianuarie-septembrie 2011 să înregistreze o creştere a cotei de piaţă de la 5,3% la 8,5%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Practic într-o piaţă în care sunt incluse tabletele de ciocolată, câmp de luptă pe care se bat giganţii internaţionali din industria alimentară, pralinele sau batoanele de ciocolată, un brand românesc reuşeşte să se impună în faţa acestei concurenţei acerbe.

Joe este un brand care a fost pus pe picioare în 1994 de omul de afaceri Florentin Banu, intrând în 2002 în portofoliul gigantului eleveţian Nestle. Azi, reprezentanţii Nestle spun că fabrica unde se produce Joe este a treia cea mai bună din tot portofoliul global al grupului şi este locul unde sunt create branduri şi produse pentru pieţe externe.

"Fabrica pe care o avem în Timişoara a primit anul acesta premiul 3 în competiţia "Cea mai bună fabrică de dulciuri Nestle", dintr-un total de 49 de fabrici participante", spune Jacques Reber, care de la începutul anului 2009 ocupă funcţia de director general al Nestlé pe piaţa locală.

Deşi sunt prezenţi pe piaţă prin zeci de produse, Nestlé produce în România doar o mică parte din acestea la fabrica din Timişoara. Aici se fac napolitanele Joe, dar şi cele Nesquick şi tot la Timişoara se ambalează cafeaua solubilă Nescafé de 1,8 grame şi specialităţile Nescafe la plicuri. În afară de acestea, Reber spune că fabrica Joe de la Timişoara este un fel de pepinieră pentru dezvoltarea altor produse pentru pieţele externe, ceea ce a dus de altfel şi de creşterea ponderii exporturilor în producţia unităţii.

"Dacă în 2008 doar 10% din producţia locală mergea către export, în 2011 procentul a crescut la 30%. În afară de brandul Joe, pe care îl exportăm în ţări precum Spania, aici mai producem napolitanele Nesquick şi ambalăm cafeaua solubilă Nescafe de 1,8 de grame şi specialităţile Nescafe la plicuri. Aici, la fabrica din Timişoara, cu oameni din România dezvoltăm branduri şi facem produse pentru alte pieţe", a mai spus şeful Nestle România. Reber nu a dorit însă să precizeze care sunt aceste branduri care au fost realizate la fabrica Joe din Timişoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO