Companii

Johnson Wax Romania: un nou director, aceleasi tinte - insectele si praful

22.09.2004, 00:00 611

Un nou director general, aceeasi strategie: lupta cu insectele si cu praful. Johnson Wax Romania, care vinde insecticidele Raid si produsele de ingrijire a mobilei Pronto, are un nou director general. Acesta este italianul Gianni Quattrone, care anterior a detinut pozitia de director de marketing categoria insecticide pentru regiunile Europa si Africa. Quattrone, care are 41 de ani, va fi responsabil de operatiunile companiei din Romania, Bulgaria si Moldova.
El are o experienta de zece ani in cadrul grupului Johnson Wax, iar inainte a fost angajat in cadrul producatorului de bunuri de larg consum, Unilever.
"Schimbarea care a avut loc reprezinta o evolutie fireasca in cadul in cadrul organizatiei", a declarat Quattrone.
Umit Subasi, din Turcia, care a condus pana anul acesta operatiunile Johnson Wax pe piata romaneasca, a preluat functia de director general in cadrul companiei pentru Comunitatea Statelor Independente (CIS).
Johnson Wax, producator american de bunuri pentru ingrijirea locuintei, a intrat pe piata romaneasca in urma cu zece ani si la ora actuala activeaza pe patru mari categorii de piata - deodorante de camera (cu brandul Glade), insecticide (Raid, Off!, Baygon si Autan), produse pentru ingrijirea toaletei (Anitra), si pe piata produselor de ingrijire a mobilei (Pronto).
Alaturi de acestea,  compania mai detine si marca Mr. Muscolo pentru produse de ingrijire specifice - inox, geam, cuptor, hidraulic. Produsele Johnson Wax concureaza in Romania cu cele ale altor grupuri multinationale, cum ar fi Sara Lee, Henkel sau Interstar.
Noul director nu a dezvaluit rezultatele financiare pentru Johnson Wax Romania, aferente exercitiului incheiat la 31 iunie anul acesta. Targetul anuntat la inceputul anului de fostul director, Umit Subasi, era de 25 de milioane de dolari, reprezentand o crestere cu 35% fata de anul anterior.
"Suntem multumiti de rezultatele financiare de anul acesta si de anul anterior, care s-au datorat mai multor factori cum ar fi promovarea brandurilor si introducerea de noi produse, extinderea distributiei si investitii constante in publicitate", a comentat Quattrone.
Compania a fost anul trecut pe locul 22 in topul investitorilor in publicitate cu o investitie la rate-card de circa 15 mil.$. "Cele mai mari contributii la cifra de afaceri le detin insecticidele, odorizantele pentru locuinte si produsele pentru ingrijirea toaletei", a adaugat Quattrone.
Johnson Wax este o afacere de familie care a luat fiinta in Statele Unite in 1886 si anul trecut a avut o cifra de afaceri globala de peste 6 miliarde de dolari, fiind prezenta in peste 120 de tari. Filiala din Romania are 60 de angajati.
In Romania, Johnson Wax concureaza pe o piata totala estimata la peste 50 de miliaone de dolari.
Astfel, potrivit unor estimari furnizate la inceputul anului de companie, piata insecticidelor (molii, tantari, muste, gandaci) din Romania este estimata de companie la 15 milioane de dolari anual. Principalele marci concurente sunt Killtox, Motox si Bumtox (Kozmo), Flit (A.R.E), Catch (Sara Lee) si Spira (Zobelle).
Pe aceasta piata, compania investeste in promovarea repelentilor (unguent pentru indepartarea insectelor).
Pe piata deodorantelor de camera, estimata la 11 milioane de dolari, principalul concurent al marcii Glade (Johnson Wax) este Ambipur (Sara Lee).
Piata produselor pentru ingrijirea mobilei se ridica la circa 7,5 milioane de dolari anual, iar principalul concurent al marcii Pronto este WipeOut (Interstar).
Pentru produse de ingijirea toaletei, romanii cheltuiasc anual circa 15 milioqne de dolari, iar principalii concurenti sunt Bref (Henkel), Pic (Interstar) si Flush (Sara Lee).
Produsele comercializate de Johnson Wax pe piata romaneasca sunt fabricate in Olanda, Marea Britanie si Italia. Compania mai are doua fabrici mai mici, in Grecia si Ucraina, care produc pentru alte piete.
Incepand cu 1998, Johnson Wax Romania si-a schimbat sistemul de distributie prin trecerea de la un singur distribuitor, la o retea de distribuitori, care in prezent numara 15 firme.
Quattrone spune ca in tarile Occidentale, repelentii sunt deja un segment important al pietei insecticidelor. In Romania consumul este inca infim, de circa 50.000 de euro pe an. Johnson Wax comercializeaza doua marci de produse repelente Off! si Autan. Potrivit ultimelor date, Off! are o cota de circa 94%, Autan de 2%, iar produsele companiei concurente Zobelle, de 3%. In ultimii doi ani, acest segment a inregistrat o crestere anuala de circa 6,5% de la an la an.



georgiana.stavarache@zf.ro



 



 



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO