Companii

Jucăriile îi costă pe români 880 de milioane de lei

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca, Corina Mirea

17.02.2015, 00:07 381

Lanţurile de hipermarketuri controlează aproape 30% din piaţa de jocuri, console şi jucării, evaluată anul tre­cut la 880 mil. lei (aproape 200 mil. euro), având o cotă de piaţă mai mare chiar şi decât cea a magazinelor spe­cia­lizate, un seg­ment mai puţin dezvoltat în Ro­mâ­nia. Prin comparaţie, în Occi­dent, magazinele specializate sunt princi­pa­la destinaţie de cum­părături pen­tru aceste produse.

„Piaţa locală are un mare po­ten­ţial de creştere în zona de ju­că­rii pentru că cea mai mare parte a vânz­ărilor se fac în lanţurile de retail generaliste, businessurile/ lan­ţurile de magazine specializate fiind prea puţin prezente în România“, spune Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Entertainment România, distri­bui­tor de jucării înfiinţat în urmă cu câteva luni şi care în 2014 a avut venituri de 700.000 de euro. Vânzările de jocuri şi jucării au crescut cu 10% anul trecut faţă de 2013 şi cu aproape 40% faţă de 2011, potrivit datelor Euromonitor, aceasta fiind una dintre cele mai dina­mice pieţe de consum, care a atras şi primul hipermarket specializat, retailerul Jumbo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO